Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Jurnalistul Sabin Orcan trage un semnal de alarmă: Rușii nu mai operează cu tancuri în România, intră în media

Jurnalistul Sabin Orcan, directorul editorial al ziarului ”România liberă”, a declarat, miercuri seară, la B1 Tv, că, în prezent, Rusia ”nu mai operează cu tancuri în România”, ci face propagandă prin presă. Sabin Orcan a atras atenția că, dacă CNA va acorda licență postului de televiziune Rusia 1, Kremlinul va face propagandă ”fără perdea” în țara noastră.

Share

Flavia Dragan 0 comentarii

Actualizat: 17.08.2017 - 08:23

Jurnalistul Sabin Orcan, directorul editorial al ziarului ”România liberă”, a declarat, miercuri seară, la B1 Tv, că, în prezent, Rusia ”nu mai operează cu tancuri în România”, ci face propagandă prin presă. Sabin Orcan a atras atenția că, dacă CNA va acorda licență postului de televiziune Rusia 1, Kremlinul va face propagandă ”fără perdea” în țara noastră. 


Citește și editorialul lui Sabin Orcan:  Umbra lui Putin. La București | OPINIE

”Domnul Gabriel Tufeanu, de la CNA, zice că este ok, dar canalul Rusia 1 nu este o televiziune comercială, ci o televiziune de propagandă. De exemplu, canalul Rusia 1 a difuzat un documentar în care justifica invazia trupelor sovietice în Cehoslovacia, în 1968, prin faptul că NATO se pregătea de atac. Deocamdată, propaganda rusească este prezentă în România în mediul online, prin Sputnik și Vocea Rusiei, care fac propagandă, dar și prin platforma Critic Atac, unde scrie și parlamentarul USR Adrian Dohotaru”, a atras atenția Sabin Orcan. 

”Rușii au interesul măcar să câștige războiul informațional. Dacă dăm drumul la televiziunea rusească, o să avem propagandă fără perdea. CNA se poate opune”, a mai spus directorul editorial al RL. 

Sabin Orcan a arătat, miercuri, în editorialul ”Umbra lui Putin. La București”, că Banca Internațională de Investiții (IIB), cu sediul la Moscova, înființată în anii 1970 în URSS, a devenit acționar la postul Digi 24, postul de televiziune difuzând interviuri cu ideologul lui Vladimir Putin, Aleksandr Dughin, dar și cu ambasadorul Moscovei la București, Valeri Kuzmin.

Mai mult, România a ratificat aderarea la IIB în timpul guvernării tehnocrate, actul fiind semnat de miniștrii Lazăr Comănescu (Externe),  Raluca Prună (Justiție) și Anca Dragu (Finanțe). 

Jurnalistul RL a mai atras atenția și că la CNA se discută, încă din 10 august, despre cererea de intrare pe piața românească a postului Rusia 1, principala televiziune a regimului de la Kremlin. 

Miercuri, Consiliul Național al Audiovizualului a amânat  luarea unei decizii privind intrarea pe piața media din România a acestei televiziuni proruse. Administratorul companiei Telecontent Productions din Iași, Veaceslav Hristea, care a depus cererea pentru obținerea licenței, a explicat, la CNA, că televiziunea prorusă va fi una generalistă, cu filme și seriale de producție românească și buletine de știri, cu emisiuni matinale în cursul săptămânii și în weekend.  Compania ieșeană este deținută de TV Content SRL din Chișinău, care le aparține lui Sergheev Evghenii și  Stetco Victor.  TV Content SRL operează RTR Moldova și transmite programele televiziunii de stat rusești Rossiya 1.



Citește totul despre:

Comentarii