A mai rămas o săptămână până la ieșirea proiectelor Legii învățământului preuniversitar și Legii învățământului superior, așa cum a fost anunțat termenul de către Ministerul Educației.
Am văzut deja numeroase dezbateri în spațiul public, dar încă nu și o reacție din partea conducerii Educației, care să arate intenții de a elimina din lege articole față de care societatea civilă și-a manifestat dezacordul.
Nu am văzut decât modificări agreate cu conducerile marilor universități de stat: finanțare mai mare pentru aceste instituții de învățământ superior, în schimbul sprijinului politic necesar pentru promovarea legilor.
Principala concluzie, după studierea celor două proiecte este că noile legi nu vin cu soluții pentru problemele esențiale din sistem, ci se pune accentul pe politizare mai rapidă.
Este o problemă despre care s-a tot discutat în țara noastră.
O problemă reală asupra căreia autoritățile nu se apleacă.
Nu se văd prevederi nici în proiectul Legii învățământului preuniversitar care să conducă la descurajarea acestui fenomen.
Din contră, observăm o legislație prea permisivă, atât cu elevi, cât și cu profesori violenți.
Impresia generală este că școala este lăsată de capul ei, important este doar ca directorii instituțiilor de învățământ superior să fie obedienți partidului aflat la putere, iar “famigliile” din universități să nu fie deranjate de nimeni.
Bullying-ul este și el o cauză importantă a abandonului școlar, capitol la care țara noastră este în continuare “campioană”.
Nici prin noua legislație nu se încearcă reducerea problemelor care duc la abandon școlar, ci doar ascunderea sub preș a acestui fenomen.
În fond, probabil că șefii Învățământului apreciază că elevii au nevoie și de lecții de bullying, deoarece i-ar pregăti pentru o eventuală viitoare carieră politică.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!