18.7 C
București
vineri, 14 iunie 2024
AcasăInternaționalGfK şi IMAS furnizează audienţele radio între 2012-2015: 28.200 ascultători vor fi...

GfK şi IMAS furnizează audienţele radio între 2012-2015: 28.200 ascultători vor fi chestionaţi anual

GfK, care împreună cu IMAS au devenit, din ianuarie 2012, furnizorii Studiului Naţional de Audienţă Radio, spune, într-un comunicat, că în următorii 4 ani va derula studiul sindicalizat de audienţă pentru Asociaţia pentru Radio Audienţă, iar anual vor fi chestionaţi 28.200 de ascultători de radio.

GfK România şi IMAS Marketing & Sondaje au câştigat licitaţia organizată pentru alegerea companiilor de cercetare care vor furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 – 2015, potrivit unui anunţ făcut public în iunie 2011 de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA). Ofertele financiare făcute de IMAS şi GfK nu au fost făcute publice. La licitaţie s-au înscris atunci şapte companii, iar ponderea ofertei tehnice a fost de 60%, în timp ce ponderea ofertei financiare a fost de 40%, după cum au declarat la momentul respectiv, pentru MEDIAFAX, surse.

Într-un comunicat remis MEDIAFAX marţi, GfK România anunţă că, începând din ianuarie 2012, împreună cu IMAS au devenit furnizorii oficiali ai Studiului Naţional de Audienţă Radio, instrumentul complet şi standardizat de analiză şi monitorizare pentru industria de publicitate din România.

Potrivit comunicatului, pentru următorii 4 ani, GfK va derula studiul sindicalizat de audienţă pentru Asociaţia pentru Radio Audienţă. Cercetarea va fi realizată prin metodologia CATI (interviuri prin telefon), în trei valuri anuale, prin care un total de 28.200 de consumatori vor fi chestionaţi, de către GfK şi IMAS, cu privire la consumul lor de radio din ziua precedentă. GfK va realiza 11.100 interviuri pe an, pe un eşantion urban şi 3.000 în mediul rural. La rândul său, IMAS va realiza 14.100 de interviuri anual.

“Prin câştigarea acestui nou proiect, GfK îşi consolidează statutul de partener competent şi de încredere în domeniul cercetării media. O dovedesc atât proiectele SNA şi de monitorizare a publicităţii radio pe care le derulăm deja în România, dar şi cele din alte ţări europene în care GfK este prezent, unde furnizăm date de măsurare a audienţei pentru o gamă largă de mass-media”, declară Andi Dumitrescu, director general GfK România.

În România, GfK a devenit recent compania de cercetare care va furniza în următorii trei ani date despre consumul de presă scrisă (ziare şi reviste) prin realizarea SNA (Studiul Naţional de Audienţă).

GfK România a fost, de asemenea, selectată organizaţia oficială pentru primul serviciu automatizat de monitorizare a investiţiilor în publicitatea radio. Pentru următorii doi ani cel puţin, GfK înregistrează fiecare spot care este difuzat pe posturile mari de radio din ţară. Atât studiul SNA, cât şi cel de monitorizare radio sunt realizate de GfK pentru BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor).

Compania GfK România a furnizat şi Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV în perioada 2008 – 2012. Între 1 ianuarie 2012 şi 31 decembrie 2015, compania Kantar Media Audiences va furniza Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV).

Studiul de Audienţă Radio (SAR) este un program de cercetare sindicalizat, realizat pentru şi în colaborare cu Asociaţia pentru Radio Audienţă. Obiectivele principale ale acestui studiu sunt măsurarea audienţei posturilor de radio din România şi producea unui set unic de informaţii despre publicul ascultător, acceptat de industria de media (posturi de radio, agenţii, anunţători de publicitate) şi corespunzător nevoilor sale specifice (comerciale, editoriale etc.). SAR este proiectat şi se realizează pe baza standardelor metodologice şi profesionale acreditate pe plan internaţional pentru măsurarea audienţei radio.

SAR este împărţit în mai multe secţiuni de lucru, a căror execuţie este asigurată, în perioada 2008 – 2011, de firmele de cercetare IMAS S.A. şi Mercury Research.

Cele mai citite

INCREDIBIL. UDMR a obținut 488 de voturi la europarlamentarele de la Câmpina unde sunt doar… 19 maghiari

Scorul foarte bun obținut de UDMR la alegerile europarlamentare din 9 iunie 2024 a scos în evidență și o situație surprinzătoare și totodată...

SUA şi Ucraina au încheiat un acord de apărare considerat un precursor al aderării la NATO

Preşedinţii american şi ucrainean, Joe Biden, respectiv Volodimir Zelenski au semnat joi un acord bilateral de apărare menit să întărească apărarea Ucrainei în faţa...

Tramvaiele opresc din nou în stația Eroii Revoluției. Zona a devenit cel mai nou și mai modern reper urban din Capitală

De la începutul acestei săptămâni, tramvaiele de pe liniile 1, 7, 10, 19 și 25 opresc în stația „Piața Eroii Revoluției”. În urma lucrărilor de modernizare...
Ultima oră
Pe aceeași temă