2.2 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSpecialUnde sunt consumatorii culturii romane

Unde sunt consumatorii culturii romane

Literatura pentru nordici, expozitii pentru unguri si italieni, opera pentru tarile baltice, filme pentru iberici. Aproximativ asa ar arata o harta a distribuirii culturii romane in lume daca s-ar tine cont numai de analiza realizata de Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii (CSCDC), publicata pe 8 februarie pe site-ul Ministerului Culturii si Cultelor.
Acest studiu reprezinta primul pas in programul MCC de promovare a artei contemporane romanesti in Uniunea Europeana.
Este vorba de o analiza a gustului si a consumului de cultura, precum si a celor mai potrivite mijloace de promovare a culturii romane in statele europene.
“Deveniti ocazional cititori, spectatori de productii artistice, telespectatori, cinefili sau vizitatori de muzee, europenii (mai vechi sau mai noi) afiseaza o receptivitate ridicata pentru oferta culturala autohtona sau internationala, in ponderi si combinatii diferite de la tara la tara”, se scrie in prezentarea studiului realizat de CSCDC, dat publicitatii pe 8 februarie.
Conform datelor din studiul CSCDC, tarile cel mai interesate de cultura romana scrisa sunt Franta, Marea Britanie, Germania, Estonia, Finlanda si Spania, in timp ce locuitorii din Suedia, Norvegia, Finlanda, Danemara, Olanda si Estonia ar putea imprumuta de la bibliotecile publice carti romanesti. Pentru ca, in conformitate cu acelasi studiu, nordicii sunt cititorii cei mai patimasi: 44% din populatia Finlandei, 27% din cea a Suediei, 32% din cea a Estoniei, 26% din cea a Olandei au abonamente la bibliotecile publice.
“Eventualele donatii de carte ar gasi un ecou mai redus in tari ca Cehia (doar 10,9% din populatia tarii imprumuta carti de la bibliotecile publice), Ungaria (14%), Polonia (19%), pe fondul unei erodari a infrastructurii de biblioteci publice (vizibila de altfel si in tara noastra)”, se comenteaza in raportul citat.
Expozitiile venind din Romania ar putea sa intereseze in Norvegia, Suedia, Estonia, Danemarca, Germania, Spania, Franta, Italia si Ungaria, in timp ce spaniolii, francezii, danezii, italienii, portughezii si norvegienii ar putea deveni consumatori de film romanesc. Consumatori de teatru sunt in Olanda, Marea Britanie, Danemarca, Franta, Italia si Portugalia, iar de opera in Estonia, Letonia, Italia, Spania, Portugalia si Polonia.
Aproximativ un an s-a lucrat la acest studiu, de la strangerea datelor pana la intocmirea analizei. Conform directorului CSCDC, Liviu Chelcea, analiza a fost realizata pe statisticile oficiale despre sectorul cultural al unor tari europene.
In luna aprilie, acelasi institut va face publica si o statistica privind consumul culturii in Romania.    

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă