25.7 C
București
luni, 3 iunie 2024
AcasăȘtirile zileiUn nou tronson de cale ferată va fi reabilitat până la finalul...

Un nou tronson de cale ferată va fi reabilitat până la finalul anului

Afirmaţia lui Ovidiu Sîrbu a fost făcută în contextul în care acesta se afla în vizită de lucru pe şantierul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov- Simeria, parte componenă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, potrivit unui comunicat de presă al ALDE remis, joi, de Mediafax.

“Dacă pe insfrastructura rutieră lucrurile nu se desfăşoară întotdeauna aşa cum ne-am dori, am avut supriza ca pe cei aproape 100 de kilometri de cale ferată de pe Coridorul IV paneuropean, între Sighişoara şi Coşlariu, să văd o mobilizare exemplară. Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov- Simeria, parte componentă a Coridorului IV paneuropean prevede ca circulaţia trenurilor să fie cu o viteză maximă de 160 km/h, pe porţiunea mai sus menţionată”, a declarat Ovidiu Sîrbu, conform sursei citate.

Acesta a adăugat că a primit asigurări de la directorul general al CFR, Ion Gavrilă, că vor fi făcute eforturi ca până la finalul anului să se poată circula pe această porţiune de cale ferată.

“Desigur, mulţi ar putea spune că nu e mare lucru în condiţiile în care trenurile din ţările occidentale circulă şi cu 300 km/h, însă trebuie să se facă diferenţa între trenurile de mare viteză şi cele convenţionale. Cele convenţionale au un standard european impus şi anume viteza maximă de 160 km/h, care este valabilă, spre exemplu şi în Franţa sau Germania. Mă bucur că domnul director general CFR Ion Gavrilă mi-a fost alături şi totodată că mi-au fost date asigurări că se fac eforturi ca până la sfârşitul anului să se poată circula pe această porţiune de cale ferată. În perioada următoare se va urmări evoluţia lucrărilor şi se vor efectua şi alte vizite pe şantiere”, a completat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

Potrivit sursei citate, în cadrul lucrărilor au fost proiectate şi executate lucrări de terasamente, suprastructură, lucrări civile în staţii şi lucrări energoalimentare. Printre cele mai importante lucrări finalizate sunt podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, cu o deschidere de 125 m; Tunelul Sighişoara în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, care vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara; Atel şi podurile de peste Târnavă, aferente intervalului Mediaş- Copşa Mică.

Cele mai citite

Naționala de fotbal feminin a României a învins Bulgaria și este liderul grupei în preliminariile Campionatului European

Echipa națională de fotbal feminin a României a învins la București echipa Bulgariei, cu 1-0, în preliminariile Campionatului European de Fotbal Feminin din 2025. Unicul...

Israelul ar fi acceptat planul de pace propus de președintele SUA, Joe Biden. Gruparea Hamas nu a confirmat că acceptă

Cabinetul israelian ar fi acceptat o variantă de plan de pace în Orientul Mijlociu, variantă pe care a propus-o președintele SUA, Joe Biden. Agențiile occidentale...

Promisiune onorată a primarului Lia Olguța Vasilescu: un nou parc inaugurat în fiecare an Fantasy Park, capitol de poveste deschis de 1 Iunie în...

Un parc al poveștilor copilăriei, un loc de basm, plin de culoare și de mister. Așa arată cel mai nou proiect de regenerare urbană...
Ultima oră
Pe aceeași temă