FOTO. Călătorii de pe Magistrala 4 de metrou, nevoiți să schimbe trenul la Parc Bazilescu. Stațiile Laminorului și Străulești au fost inaugurate fără ca semnalizarea să fie gata

de Adrian Bărbulescu , 08 aprilie 2017 - stire actualizata la ora 14:05, 08 aprilie 2017

Vinerea trecută, un întreg alai de la Metrorex, inclusiv directorul general Marin Aldea, și de la Ministerul Transporturilor, în frunte cu ministrul Răzvan Cuc, inaugura cu mare fast două stații de metrou de pe Magistrala 4: Laminorului și Străulești. Problema este însă că Metrorex s-a grăbit să inaugureze cei 2,1 km de linie, în condițiile în care nici acum semnalizarea nu este gata, iar trenurile circulă la „cale liberă”.

În mod normal, cei care coboară din tren în Gara de Nord și vor să ajungă la Străulești ar trebui să fie transportați de Metrorex direct. Adică, te sui în trenul de metrou la Gara de Nord 2 și cobori la capăt, la Străulești.

Lucrurile nu stau însă așa, pentru că la un moment dat îl auzi pe mecanicul trenului anunțând: „Trenul se limitează la stația Parc Bazilescu. Pentru continuarea călătoriei în direcția Străulești vă rugăm să luați trenul de la linia vecină”. Și așa se face că pasagerii sunt nevoiți să se mute dintr-un tren în altul, nu depuține ori cu bagaje, căci pe traseul Magistralei 4 sunt două gări: București Nord și Basarab.

Nu mai vorbim de faptul că, în acest fel, călătoria durează cu 4-5 minute mai mult. În fine, schimbi peronul și trenul pornește, însă nu trebuie să fii specialist pentru a constata că viteza este destul de redusă comparabil cu alte tronsoane ale metroului bucureștean.

„Pe acest tronson dintre Parc Bazilescu și Străulești se circulă la cale liberă, pe bază de impiegat de mișcare. Se dă confirmarea din stație în stație că trenul poate pleca”, a explicat pentru România liberă un specialist din cadrul Metrorex. Acesta a menționat că pe tronsonul inaugurat vinerea trecută se circulă fără semnalizare și fără circuite de cale, deoarece conducerea Metrorex s-a grăbit cu inaugurarea.

CITEȘTE și Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti s-au deschis cu patru luni întârziere. Lucrările au început în urmă cu patru ani. Cum arată investiția pentru care Metrorex a plătit 1,1 miliarde lei | GALERIE FOTO

Pe de altă parte, cei de la Metrorex trebuia să dea în folosință tronsonul în luna decembrie a anului trecut. Ministrul de atunci, Sorin Bușe, făcea presiuni pentru a tăia el panglica, chiar dacă nu erau montate instalaţiile de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI).

Licitaţia pentru aceste echipamente fusese lansată în toamnă, însă nu se finalizase procedura de atribuire. Oficial, Metrorex susţinea la vremea respectivă, atunci când a amânat pentru primăvară punerea în funcțiune, că operațiunea de verificare a lucrărilor pentru obiectivul de investiții Magistrala 4 - Extinderea cu două noi stații de metrou: Laminorului și Lac Străulești a început la începutul lunii decembrie. Concluziile comisiilor de specialitate care au verificat lucrările au evidențiat finalizarea tuturor lucrărilor de arhitectură, finisaje, lifturi și escalatoare, cale de rulare, instalații electrice și sanitare, instalații PSI, instalații de ventilație, telefonie, acestea fiind în deplină stare de funcționare, astfel încât probele tehnologice aferente instalațiilor precum și ale circulației trenurilor să poată fi făcute.

CITEȘTE și Încă un angajament nerespectat de ministrul Transporturilor. Staţiile de metrou Laminorului şi Lac Străuleşti se deschid abia la primăvară

Conducerea Metrorex nu a suflat atunci niciun cuvânt despre instalațiile de semnalizare și circuitele de cale, care lipsesc și acum. În ciuda insistențelor noastre, directorul general al Metrorex nu a putut fi contactat pentru a face precizări în legătură cu situația de pe Magistrala 4.

Secțiunea de metrou Laminorului - Străulești are în total o lungime 2,1 kilometri. Proiectul are două componente: extinderea rețelei cu cele două stații Laminorului și Străulești şi realizarea unui Depou Intermodal și a Parcării Străulești.

Legătura dintre stațiile noi se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulație. Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în 2013 și au costat 1,115 miliarde de lei, proiectul beneficiind de finanțare din fonduri europene, POS-T și POIM.

În momentul de față, nici depoul și nici parcarea și terminalul intermodal de la Străulești nu sunt finalizate. 

Comentarii

  • node

    07 aprilie 2017 20:46

    asa ceva se intampla numai unde conduc uni miticii si uni moldoveni fara creeieri mai departe intelegeti voi ....

    raspunde comentariului
  • centrix

    07 aprilie 2017 17:14

    In contractul la care s-a facut receptia, s-a definit lucrarea fara semnalizari? Cum se numea obiectul receptionat in mod real? Inteleg ca notiunea de inaugurare in limbaj socialist este foarte flexibila, se poate inaugura un cal si fara picioare, si fara ochi, ca tot cal este el. In mod normal, destituirea celor de la Metrorex care au acceptat receptia fara toate componentele. Demisia ministrului transportului care pesemne a presat sa se minta prin omitere, care e o minciuna parsiva. Dar in conceptia pesedista, mergesiasa e in programul de guvernare.

    raspunde comentariului
    • node

      07 aprilie 2017 20:50

      acesta e omul de tip nou creat de comunisti lui ceasca ,iliescu ....... sa piedut cu firea ??

      raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design