Încă un angajament nerespectat de ministrul Transporturilor. Staţiile de metrou Laminorului şi Lac Străuleşti se deschid abia la primăvară

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a fost cât pe ce să inaugureze două staţii de metrou care nu sunt dotate cu instalaţii de prevenire şi stingere a incendiilor

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 22.12.2016 - 09:42

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a fost cât pe ce să inaugureze două staţii de metrou care nu sunt dotate cu instalaţii de prevenire şi stingere a incendiilor.

Tăierea panglicii pentru două staţii de metrou şi prelungirea Magistralei 4 cu puţin peste doi kilometri fusese anunţată de Sorin Buşe pentru această săptămână. Data ceremoniei festive era programată pentru luni sau marţi, numai că acest lucru nu s-a mai întâmplat, deşi lucrările sunt gata 100% iar la suprafaţă trotuarele au fost măturate temeinic, în aşteptarea (încă) oficialului guvernamental.

În cele din urmă, Metrorex a dat un comunicat în care anunţa că circulația pe secțiunea de metrou Laminorului – Lac Străulești ar putea fi deschisă călătorilor abia în primul trimestru al anului 2017, adică în primăvară, sau cum se spune în popor „când dă ştevia”.

Dacă cele două staţii ar fi fost date în funcţiune acum, conducerea Metrorex risca sancţiuni grave, chiar şi dosare penale, pentru că ele sunt gata dar nu sunt montate instalaţiile de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI). Licitaţia pentru aceste echipamente fusese lansată în toamnă, însă nici până acum nu a fost finalizată procedura de atribuire. Oricum, chiar şi după declararea câştigătorului mai durează ceva vreme până ce respectivele dispozitive, cerute imperios de legislaţie, mai ales după tragedia de la clubul Colectiv, vor deveni operaţionale.

Oficial, Metrorex susţine că operațiunea de verificare a lucrărilor pentru obiectivul de investiții Magistrala 4 - Extinderea cu două noi stații de metrou: Laminorului și Lac Străulești a demarat la începutul lunii decembrie. Concluziile comisiilor de specialitate care au verificat lucrările au evidențiat finalizarea tuturor lucrărilor de arhitectură, finisaje, lifturi și escalatoare, cale de rulare, instalații electrice și sanitare, instalații PSI, instalații de ventilație, telefonie, acestea fiind în deplină stare de funcționare, astfel încât probele tehnologice aferente instalațiilor precum și ale circulației trenurilor să poată fi făcute.

"Întrucât la acest moment nu au fost finalizate o serie de lucrări privind detecția și alarmarea la incendiu, astfel încât să fie asigurate în totalitate condițiile de siguranță și confort a călătorilor, în perioada imediat următoare vor fi continuate testele de sistem și de circulație a trenurilor, precum și continuarea lucrărilor nefinalizate pentru a putea fi create condițiile de punere în funcțiune cu călători cât mai repede posibil (estimat în primul trimestru al anului 2017). Circulația cu pasageri pe această secțiune va fi anunțată public după finalizarea probelor", se arată în comunicatul Metrorex.

Metrorex nu a cedat insistenţelor lui Buşe

Mai pe româneşte, conducerea companiei de exploatare a metroului bucureştean recunoaşte că staţiile cu pricina nu ar fi fost sigure în cazul izbucnirii unui incendiu. În acest condiţii, pe bună dreptate, conducerea Metrorex nu a vrut să dea curs insistenţelor lui Sorin Buşe, care dorea ca panglica la această investiţie să fie tăiată în mandatul său, pentru a o pune la palmares.

Extindere cu 2 km şi park&ride la Străuleşti

Proiectul Magistrala 4 de metrou Gara de Nord - Lac Străulești, Secțiunea Parc Bazilescu - Lac Străulești extinde Magistrala 4 în zona de nord a Bucureștiului cu încă două stații, Laminorului și Lac Străulești, cu tuneluri și galeriile de legătură aferente, un terminal intermodal, o parcare de tip park&ride și un depou. Lungimea totală a secțiunii va fi de 2,1 kilometri, iar valoarea totală a proiectului se ridică la 1,115 miliarde de lei (252,4 milioane de euro).

Luna trecută, când a vizitat şantierul Magistralei 5 de metrou, din Drumul Taberei, Sorin Buşe a anunţat că cele două staţii de pe Magistrala 4 vor fi inaugurate pe 20 decembrie. Apoi, într-un interviu acordat Agerpres la începutul lunii, Buşe avansa data de 19 decembrie pentru tăierea panglicii.

Altă promisiune neonorată

Ministrul Sorin Buşe nu este la prima promisiune fără acoperire. România liberă a dezvăluit recent cum introducerea de trenuri de călători pe centura feroviară de vest şi de nord a Bucureştiului, anunţată de Buşe pentru luna februarie, nu va putea fi gata la termen. Respectarea termenului nu este posibilă decât dacă în ianuarie vor fi temperaturi minime de peste 5 grade Celsius, lucru care a fost contrazis de Administraţia Naţională de Meteorologie. Şi acest proiect va fi gata, în cel mai fericit caz, tot „când dă ştevia” şi când Sorin Buşe nu va mai fi ministru. 

Citește totul despre:

Comentarii