13.7 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialThe Money Channel rupe eticheta "post de bursa"

The Money Channel rupe eticheta “post de bursa”

» The Money Channel, primul post cu profil de business din Romania, implineste astazi un an de emisie in direct.

» Grila va fi modificata pentru ca publicul pe care il vizeaza postul s-a diversificat.

» TMC va fi primul post la care intrebarile adresate invitatilor vor fi trimise instant prin web-cam pe internet.

In momentul de fata TMC functioneaza cu o ochipa care insumeaza aproape 130 de persoane cu tot cu personalul tehnic in fostul spatiu din care emitea anul trecut Realitatea TV, de la Casa Presei Libere. Studiourile TMC seamana cu un laborator in care se produc experimente, doar culorile calde ale designului si marea de cravate si camasi ale redactorilor trimit direct la cuvantul care iti vine cel mai repede in minte atunci cand te gandesti la profilul postului: bussiness. Daniel Apostol, directorul de dezvoltare, spune ca TMC "trece printr-o etapa noua, aceea de consolidare pe piata si de aplicare a unei filozofii mai apropiate public", lucru pe care il confirma si redactorul-sef Sorin Freciu: "Noua grila inseamna o deschidere spre publicul nou, de la care am primit in permanenta mesaje in ultimul an. Am creat o nisa adresata nucleului dur al cunoscatorilor din domeniul economic, iar acum vrem sa largim deschiderea spre publicul cu aspiratii".
Noutatile aduse in grila sunt: "The Money Show", care va fi prima emisiune din Romania unde se vor putea adresa video-intrebari din partea publicului, "Glorie si bani" – un format care ofera stiri din lumea sportului, a culturii si stiintei, trecute prin filtrul conexiunilor financiare si "Finante personale", emisiune de informatii economice utile. In noua grila "Dimineata leilor", "Opening bell" si "Closing Bell" vor primi un bonus de "ponturi", informatii financiare utile.
Daniel Apostol descrie acest public intr-un portret care are urmatoarele caracteristici: 25 de ani sau peste, cu venituri mari si studii superioare, ale carui aspiratii sociale, legate de cariera, corespund cu identificarea cu personajele de succes, prezentate de-a lungul primului an de emisie la TMC.
Editorul Dan Suciu vorbeste si despre un alt motiv pentru schimbarile care se produc acum in grila TMC: "Informatia economica a devenit informatie cotidiana, iar nevoia oamenilor de astfel de informatie a inceput sa creasca vizibil din cauza dinamicii rapide a pietei".
Sorin Freciu spune ca imaginea de care TMC vrea sa se desprinda la nivelul perceptiei comune este aceea de "post de bursa". Intrebat de ce nu apar in programele TMC investigatii economice proprii, Freciu spune ca postul are un profil strict economic si ca varianta cea mai buna a fost considerata, atunci cand s-a elaborat filozofia postului, aceea de a acoperi domeniile fierbinti prin dezbateri pe marginea subiectelor la zi din presa: "N-am ocolit nici un subiect de interes general – un exemplu ar fi cel legat de scandalul «Energia» –, dar preferam sa nu intram in zona investigatiilor, pentru ca se suprapune cu profilul postului".     
La un an de la inceperea emisiei, TMC nu detine date exacte despre ratingul emisiunilor sale pentru ca, spune Daniel Apostol, "procedeul prin care se obtine rezultatul ratingurilor la noi este unul destul de simplu, care nu ne permite sa-l consideram relevant. Pe de alta parte, faptul ca am fi priviti de alte persoane decat cele pe care le vizam, de exemplu doamne in varsta de 50 de ani cu venituri mici, nu ne-ar ajuta foarte mult. Important este calitatea feedback-ului pe care l-am primit de-a lungul acestui an de cand emitem de la oameni din mediul de afaceri. Reactiile audientei targetate, primite pe site-ul postului, ne fac sa credem ca suntem in grafic".  
Chiar daca majoritatea stirilor autohtone vin dinspre Bucuresti, provincia este luata si ea in calcul mai ales prin programul TMC Business on Tour prin intermediul caruia o echipa formata din oameni de afaceri, jurnalisti si politicieni incearca sa realizeze radiografii economice locale bazate pe evolutia pietei de capital si a specificului investitiilor din regiune.
Poate parea amuzant, dar exista si intreprinzatori din zona economiei facute dupa ureche care isi doresc cu tot dinadinsul sa fie invitati in cadrul emisiunilor. Astfel de cazuri sunt rare si se lovesc de fiecare data de refuzul realizatorilor TMC. "I-am invitat aici si pe baietii care au inregistrat carnatii de Plescoi, dar asta pentru ca avusesera o idee care chiar insemna ceva", spune Daniel Apostol. z

INTERACTIV
Emisiunea realizata de luni pana joi de Radu Soviani are formatul interactiv al unei dezbateri cu invitati in studio care dezbat tema economica a zilei si o anticipeaza pe cea a zilei urmatoare. Invitatii vor fi chemati si "la tabla" sa justifice raspunsurile pe baza unor demonstratii. Invitatul emisiunii va raspunde si unui set de zece intrebari cu trei variante de raspuns. Telespectatorii vor putea vota raspunsurile in timp real pe site-ul TMC. O premiera pentru televiziunile romanesti, aflata acum in stadiul de probe tehnice, va fi sectiunea de asa-zise "video-question-uri", intrebari adresate prin web-cam-uri conectate la internet invitatilor din emisiune. Cei care vor intra in direct cu invitatii vor fi alesi pe baza unui algoritm dintre cei care au raspuns la toate cele zece intrebari de pe site.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă