23.7 C
București
marți, 21 mai 2024
AcasăSpecialREVOLTĂTOR. Autostrada Pitești–Sibiu este greu de construit până în 2021. A fost...

REVOLTĂTOR. Autostrada Pitești–Sibiu este greu de construit până în 2021. A fost stabilită varianta finală de traseu care trece și prin Valea Oltului. 11 miniștri au promis autostrada peste Carpaţi și au eșuat lamentabil

În condiţiile în care a pornit cu stângul și studiul de fezabilitate nu a fost gata la termen, este greu de crezut că drumul va fi gata peste cinci ani.

Autorităţile au rezolvat, pe hârtie, autostrada Pitești-Sibiu, atât de cerută de industria auto, dar și de firmele de transport rutier.  Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a anunţat că a fost stabilită varianta finală de traseu, una dintre porţiuni urmând să treacă chiar pe Valea Oltului, în paralel cu DN7. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale drumului de mare viteză: Boiţa – Racoviţă și Racoviţă – Văleni, în total 57 km.

Celelalte patru secţiuni aveau deja traseele avizate, așa că autostrada va porni de la Pitești spre Curtea de Argeș, prin Valea Argeșului, continuă prin Valea Topologului spre Văleni, se îndreaptă apoi pe Valea Baiasului, făcând legătura cu Defileul Oltului, ajunge la Racoviţă, apoi la Boiţa și în final la Sibiu. Secţiunea 6 a proiectului presupune reabilitarea a 14 km de drum național (DN 73C) ca șosea de legătură între nodul rutier Tig­veni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

Termene foarte strânse și ani electorali

Mai sunt însă multe de făcut până când vom putea circula pe această autostradă în lungime totală de 123 km. Deocamdată, a fost finalizat studiul geotehnic pentru „capetele” autostrăzii (Pitești-Curtea de Argeș și Sibiu-Boiţa, care însumează 48 km și sunt cel mai ușor de construit), care constituie baza studiului de fezabilitate. S-au făcut 160 de foraje, dintre care 134 la peste 20 de metri adâncime, au fost luate 1.109 probe de sol și au fost făcute 4.846 de analize fizice, chimice și mecanice. 

Directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a precizat că în februarie se va scoate la licitaţie proiectul tehnic pentru aceste două tronsoane, iar construcţia lor efectivă ar urma să înceapă în prima jumătate a lui 2018. Tot peste doi ani ar urma să se toarne primul cancioc și pe alte două secţiuni, urmând ca lucrările la ultimul să demareze în 2019. 

Cu alte cuvinte, ultimul tronson, cel mai dificil, situat în zonă montană, ar urma să fie construit într-un interval de nici trei ani, un timp-record dacă analizăm proiectele anterioare din România, unde numai soluţionarea contestaţiilor la licitaţie poate depăși un an. Ca să nu mai vorbim de faptul că până în 2021 sunt mai mulţi ani electorali…

Întrebat de „România liberă“ dacă consideră realiste aceste termene de execuţie, în condiţiile în care autostrada ar trebui să fie gata în 2021, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, s-a arătat încrezător. „Nu pot să garantez, dar mă angajez. Dar știţi că urmează alegeri… Dacă aș fi aici (în biroul ministrului – n.red.) aș încerca să aplic acest program”, a spus Bușe.   

DEGEABA. 11 miniștri au promis autostrada peste Carpaţi

Sorin Bușe este cel de-al 11-lea ministru al Transporturilor care promite construcţia autostrăzii Pitești – Sibiu. Până acum, promisiunile s-au concretizat doar în studii de fezabilitate care au expirat între timp, în cel mai bun caz. Lista miniștrilor care s-au jurat că vor trece Carpaţii cu această autostradă a început cu Miron Mitrea și a continuat, în ordine cronologică, cu Gheorghe Dobre, Radu Berceanu, Ludovic Orban, Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu și Sorin Bușe.

La dezbaterea publică a Master Planului de Transport, din toamna lui 2014, ministrul Ioan Rus prevăzuse un drum expres în loc de autostradă, ceea ce a provocat un imens scandal și în cele din urmă documentul a fost modificat.

Cele mai citite

Primul scaner cu raze X pentru combaterea activitãților ilicite, inaugurat în biroul de frontierã Galați-Giurgiulești

Ministerul Finanțelor și Autoritatea Vamală Română (AVR) au inaugurat, la Biroul Vamal Galați-Giurgiulești, primul dintre cele 26 de scanere menite să reducă, în punctele vamale, atât...

Tipuri de gletiere: care sunt și cum alegi modelul potrivit?

Ai în plan finisarea suprafețelor cu glet sau placarea pereților și a podelelor cu plăci...

Securicii au pus frișcă sintetică pe blatul electoral

Campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare e plină de ciudățenii. Pe lângă faptul că nu ni se spune nimic despre viziunea României privind...
Ultima oră
Pe aceeași temă