6.1 C
București
luni, 9 decembrie 2024
AcasăSpecialTendinţe: show special la ISH 2015: baia din patru perspective diferite

Tendinţe: show special la ISH 2015: baia din patru perspective diferite

Designul băii moderne se adaptează stilului de viaţă viitor şi necesităţilor în schimbare. “Pop up my Bathroom”, show-ul special de la târgul ISH (Frankfurt, 10 – 14 martie) se anunţă a fi o platformă pentru tendinţele noi şi care se referă la cerinţele care trebuie luate în calcul la proiectarea băii corespunzător diferitelor stadii de viaţă.

Diversele soluţii pentru organizarea spaţiului în baie şi sistemele moderne de instalaţii vor spori, în mod cert, adaptabilitatea băii astfel încât să poată fi modificată conform nevoii utilizatorului.

Designul de interior este dominat de cele două abordări complementare: pe de o parte dorinţa de a avea un un stil de viaţă şi o ambianţă care să se potrivească personalităţii fiecăruia iar, pe de altă parte, realizarea securităţii într-un spaţiu privat.

Cunoscut ca şi trendul “homing”, dorim să fim înconjuraţi şi să folosim lucruri şi obiecte frumoase şi, deasemenea, lumea din afară să ne identifice cu imaginea casei noastre. În baie nevoile sunt legate de igienă, senzaţii plăcute şi relaxare, în timp ce funcţionalitatea este deasemenea un o necesitate de prim rang. Peste toate se manifestă din ce în ce mai mult tendinţa ecologică, aceasta traducându-se în cazul băii în primul rând prin soluţiile privind economisirea apei. Baia reprezintă, în plus, şi o excelentă reflectare a modului în care diferitele stadii ale vieţii pot schimba proiectarea acestui spaţiu. Platforma “Pop up my Bathroom” îşi propune să investigheze acest fapt, deci necesităţile în schimbare ale conceptelor băii iar cei care vor vizita acest târg vor descoperi la faţa locului soluţiile şi inovaţiile propuse de designeri şi companii pentru a veni în întâmpinarea acestor necesităţi ale viitorului. Punctul central al tendinţelor manifestate pentru toate vârstele este spaţiul mai mare dedicat sălii de baie deoarece numai într-un astfel de spaţiu se pot experimenta concept noi şi flexibile şi, desemenea, realiza zone individuale în baie ca, de exemplu, cea de living.

Tendinţele în designul băii sunt relevate prin identificare unor cuvinte cheie care dezermină stilul de viaţă şi necesităţile corespunzătoare unui anumit stadiu de viaţă: aventură – copii, relaxare şi visare – adulţi, improvizare –  familie, confort – orice vârstă.

Pentru copii, baia reprezintă în principal un spaţiu experimental. De cele mai multe ori este un loc de distracţie, însă este posibil să fie asociată şi cu simţăminte negative (frica de apă, ruşinea de a fi gol, etc). O atmosferă de siguranţă precum şi un spaţiu de baie mai mare ajută în cele mai multe cazuri. Mobilierul, accesoriile şi cada se recomandă să fie adecvate dimensiunilor celor mici.

Pentru cei mai mulţi utilizatori individuali, însă, baia este spaţiul în care pot visa, se pot energiza sau înfrumuseţa. Aceste nevoi pot fi acoperite de accesorii pentru sport sau echipamente fitness precum şi de obiecte, lucruri, mirosuri care induc sau reamintesc senzaţii sau locuri frumoase, operele de artă şi plantele făcând şi ele parte din acest tablou. Tendinţa este pentru un confort total, iar în acest scop este nevoie de culori, accesorii la modă sau diverse gadgeturi.

 

 

 

Cele mai citite

Oracle finalizează în România o tranzacție globală de 28,3 miliarde de dolari

Aceasta este cea mai mare achiziție din istoria companiei americane Gigantul american Oracle, al doilea mare producător de software la nivel mondial după Microsoft, a...

Horaţiu Potra, reţinut pentru instigare publică şi nerespectarea regimului armelor

Întrebaţi despre o eventuală legătură între Horaţiu Potra şi Călin Georgescu, avocaţii consilierului au negat categoric existenţa unei conexiuni în acest dosar Horaţiu Potra, consilier...
Ultima oră
Pe aceeași temă