20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialSibiu, un brand cu valoare

Sibiu, un brand cu valoare

Arta contemporana – spune Jean-Jacques Gleizel – este acel ansamblu de curente artistice cu destule puncte comune pentru a forma o miscare recunoscuta social, definita prin deschiderea sa spre societate, spre publicul de consum." Opere, evenimente artistice, ciudate la prima vedere, indiferent ca este vorba despre instalatie multimedia, afis social, colaj de fotografie sau holograma, fac in lumea occidentala ca acest gen de arta moderna sa patrunda in intimitatea publicului, in casele sau in institutiile private. Noul "buyer" in arta cumpara concepte si apoi invita artistul sa le sustina in fata publicului. De aceea, produsele de arta contemporana – asa cum sunt multe dintre evenimentele culturale programate in Sibiu, capitala culturala europeana – nu pot trece de la concept la concretul formei fizice decat in prezenta cumparatorului. Iar acesta este tot mai interesat de achizitia unor lucrari sau "servicii artistice" realizate "site specific", adica special pentru un spatiu si timp bine definite. Este un gen direct de relatie intre artist si cumparator care stabileste un nou tip de comunicare, un discurs comun adresabil tututor celor interesati sa-l asculte, fie ca sunt turisti, cumparatori sau colectionari. Arta contemporana se vinde scump si la fel se intampla cu brandurile de renume. In 2007, Sibiul se transforma intr-un brand cu valoare intrinseca. Daca in arta, panza este inlocuita cu tehnica video sau peisajele cu copaci se transforma in calupuri de celuloza asezate intr-un spatiu expozitional, si Sibiul, in anul cultural 2007, sufera o asemenea transformare. Este pe cale sa devina un brand cu valoare, caracteristic pentru toti romanii.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă