22.4 C
București
sâmbătă, 25 mai 2024
AcasăSpecialŞantierului naval din Mangalia, la un pas de ÎNCHIDERE

Şantierului naval din Mangalia, la un pas de ÎNCHIDERE

Din cauza problemelor financiare grave cu care se confruntă, Korea Development Bank (KDB), care deţine o participaţie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaţionale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times, preluat de Mediafax.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus şi şantierul naval din Mangalia. Daewoo Mangalia şi DeWind sunt incapabile să funcţioneze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului şi trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru şi actualizarea garanţiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă“, a anunţat Korea Development Bank.

Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013, arată datele de la Registrul Comerţului.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deţine din 1997 o participaţie de 50,99% la DMHI. Ceilalţi acţionari sunt Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deţinere de 48,99%, şi trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve şi problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

 

Cele mai citite

Consilier PSD sub control judiciar pentru fraudă cu fonduri europene

În dimineața zilei de vineri, în jurul orei 04:00, procurorii Direcției Generale Anticorupție (DGA) Buzău, sprijiniți de trupele speciale ale IPJ Buzău, au...
Ultima oră
Pe aceeași temă