Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România se luptă pentru a proteja trei bulevarde istorice unde Primă-ria Capitalei intenţionează să con-struias-că pasaje auto pentru care se va excava masiv în zonă, eludând trotoare, pistele pentru biciclete, vegetaţie, intrarea în parcul Herăstrău de la Charles de Gaulle. Lucrările nu iau în calcul istoria şi arhitectura bulevardelor, dar mai ales încurajează traficul auto rapid din Nord spre centrul Capitalei, aducând oraşul cu zeci de ani în urmă comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat şosele de centură pentru a fluidiza traficul şi a proteja centrele istorice.
Lucrările presupun construirea unor rampe de intrare şi ieşire (pe ambele sensuri) a maşinilor în pasaje cu lungimea de 400 m fiecare, cumulând un total de aproape 5 kilometri. Proiectul este legat de construcţia parcării subterane de la Charles de Gaulle, căreia i se va alătura un mall subteran de 8.000 mp.
OAR Bucureşti a realizat un amplu studiu istoric pentru a demonstra faptul că bulevardele Aviatorilor, Kiseleff şi Prezan se constituie într-un ansamblu istoric clasa A, de importanţă naţională. „Cele două proiecte au fost generate de un studiu de circulaţie, şi nu de unul de urbanism, demonstrând o lipsă totală de viziune pe termen lung, de aliniere la ceea ce alte capitale europene implementează de ani de zile: fluidizarea traficului prin inele de centură către toate punctele din centrul oraşului şi descurajarea traficului intens prin centrele istorice”, opiniază arh. Mircea Ochinciuc, preşedinte OAR Bucureşti.