-3 C
București
duminică, 16 februarie 2025
AcasăSpecialRezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil în cei trei...

Rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil în cei trei ani de la lansare

Cu 7 milioane de locuitori pe planetă, resursele naturale au devenit supra solicitate. Temperaturile sunt în creştere, apa s-a transformat într-o resursă limitată, preţul pentru energie a crescut, iar nevoile alimentare demonstrează, încă o dată, marea diferenţă dintre bogaţi şi săraci. Unilever crede în schimbarea pe care o pot aduce companiile şi caută constant soluţii pentru rezolvarea acestor probleme anunţând rezultatele bune pentru primii trei ani de la momentul lansării Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil.

Unilever lucrează pentru a îndeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri până în 2020, în timp ce îşi înjumătăţeşte amprenta de mediu şi creşte impactul social pozitiv al brandurilor sale. Astfel şi-a propus: îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporţie de 100% de materii prime sustenabile şi înjumătăţirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul întregului lanţ valoric.

În ultimul an, au fost îmbunătăţite activităţile care să  ajute să la creşterea sustenabilă mai repede si s-au analizat în detaliu fiecare categorie de produse şi fiecare departament din companie. Planul Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil a fost extins cu propuneri mai consistente şi activităţi în zona îmbunătăţirii calităţii vieţii.

Obiectivele pe termen lung au fost reviziute în 2012, pentru a asigura rezultate optime. Astfel, se vor extinde eforturile în viitor în zone care vor determina schimbări importante pentru: îmbunătăţirea vieţii, tratament corect la locul de muncă, oportunităţi pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despăduririlor, agricultura sustenabilă şi micii fermieri, apă, sanitizare şi igienă.

Transformarea alimentelor expirate în energie regenerabilă

Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care îşi ia angajamentul să livreze, pentru a fi transformate în energie, toate deşeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul  Unilever din Ariceştii Rahtivani, Judeţul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, îngheţata, muştarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate în energie regenerabilă.

Produsele Unilever sunt transformate în biogaz si, ulterior, în energie regenerabilă, în cogenerare, în cadrul primei staţii româneşti construite la Filipeştii de Pădure, în Judeţul Prahova, de către Grupul Genesis Biopartner. Staţia procesează zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic şi produce energie regenerabilă (electrică şi termică). Energia electrică este livrată în reţeaua naţională şi energia termică (abur şi apă caldă), către un consumator local.

Reducerea conţinutului de sare

Până în anul 2010, a fost redus semnificativ conţinutul de sare din produsele Unilever. Obiectivul este de reducere în continuare a nivelului de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din România să ajungă la o cantitate maximă de sare de 5g/zi, potrivit recomandărilor organizaţiilor internaţionale din domeniul nutriţiei. A fost încheiat un parteneriat cu Ministerul Sănătăţii prin care s-a luat anagajamentul de a se reduce cantitatea de sare din produsele Unilever şi să se raporteze periodic rezultatele.

Au fost eliminate grăsimile trans şi reduse grăsimile saturate

Unilever s-a angajat să elimine până la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri parţial hidrogenate din toate produsele sale, la nivel global, obiectiv atins înainte de termen. Produsele Unilever din România nu mai conţin de mulţi ani grăsimi trans provenite din uleiuri parţial hidrogenate.

Mai mult, a fost îmbunătăţit profilul nutriţional al produselor, astfel că margarinele tartinabile de nouă generaţie conţin acum mai puţin de 33% grăsimi saturate şi cel puţin 15% acizi graşi esenţiali  Omega 3 şi Omega 6, potrivit recomandărilor organizaţiilor de nutriţie internaţionale.

Zero deşeuri în urma procesului de fabricaţie

Începând cu anul 2013, fabrica de la Ploieşti este una dintre fabricile Unilever care trimite zero deşeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producţie, în urma unui proiectcare a vizat reducerea şi reciclarea deşeurilor periculoase şi nepericuloase.

Deşeurile nepericuloase – deşeuri de ambalaje din plastic, hârtie/carton, lemn, metal şi deşeurile menajere –se valorifică, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deşeurile periculoase nu afectează mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio).

 

 

Cele mai citite

Ministrul Muncii, discuții la Paris despre viitorul Uzinei Dacia și al industriei auto românești

Provocările generate de tranziţia verde, costul energiei şi contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate, a transmis Simona Bucura-Oprescu Ministrul Muncii, Simona...

Ministrul Muncii, discuții la Paris despre viitorul Uzinei Dacia și al industriei auto românești

Provocările generate de tranziţia verde, costul energiei şi contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate, a transmis Simona Bucura-Oprescu Ministrul Muncii, Simona...

Comerțul ilegal cu piese auto ia amploare în România

Potrivit legislației în vigoare, service-urile auto trebuie să fie autorizate de Registrul Auto Român, pentru a efectua reparații Patronatul Operatorilor de Service Auto trage un...
Ultima oră
Pe aceeași temă