13.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialRăzboiul giganţilor din Silicon Valley

Războiul giganţilor din Silicon Valley

Sub presiunea acţionarilor, Yahoo accelerează procesul de dezmembrare. Societatea cu sediul în Sunnyvale studiază în special vânzarea activităţilor sale pe Internet şi se pare că Microsoft stă cu ochii pe acestea. Actualul PDG al Yahoo, Marissa Meyer, a relansat dezvoltarea propriului motor de căutare pentru telefoane mobile, o ameninţare pe care Microsoft vrea să o stopeze.

De câteva luni se ştie că Yahoo, pionierul Internetului, se află în furtună şi grupul doreşte să vândă toate activităţile pe web. Dosarul suscită interesul Microsoft, partenerul Yahoo în special asupra căutării pe Internet. Potrivit site-ului american Re/Code, Microsoft ar putea susţine un fond de investiţii care ar cumpăra Yahoo. Discuţii au avut deja loc între gigantul american şi fonduri de capital interesate. În 2008, Microsoft a propus o sumă de 45 milioane dolari pentru cumpărarea Yahoo, dar compania a refuzat, considerând că oferta este sub valoarea sa. Marissa Mayer, PDG-ul Yahoo a făcut tot posibilul pentru a menţine societatea în cursă şi doreşte aplicarea unui plan de redresare prin separarea a 15% din efectivele companiei. Dar, acţionarii şi investitorii sunt îngrijoraţi, iar Fondul de investiţii Starboard Value a propus în ultimele zile un plan ce prevede înlocuirea întregului Consiliu de administraţie, inclusiv preşedinta. „Echipa care conduce Yahoo a dezamăgit acţionarii în mod repetat“, „suntem extrem de dezamăgiţi de proastele performanţe financiare ale companiei“ – se arată într-un comunicat al Starboard Value.

Lovitura Starboard Value

Concret, Starboard Value, care deţine 1,17% din Yahoo (investiţii de peste 500 milioane de euro) este decis să intre în război cu actuala conducere a firmei. Motivele acestui casus belli sunt numeroase, între care „proaste performanţe financiare, un management mediocru, practici proaste în termen de recrutare şi remuneraţie şi faptul că acestui consiliu îi lipseşte clar leadershipul, obiectivitatea şi viziunea necesară pentru luarea deciziilor care sunt în interesul acţionarilor“. Ofensiva intervine câteva săptămâni după numirea a doi noi membri în Consiliul de administraţie al Yahoo, care trece astfel de la 7 membri la 9. Numirile au fost făcute fără consultarea cu Starboard Value şi astfel au iscat furia acestui fond şi gherila declanşată contra Marissei Mayer, suspectată că a dirijat manevra.

Wall Street Journal precizează că Yahoo a cerut cumpărătorilor oficiali să-i prezinte oferta lor preliminară înainte de 11 aprilie. Ar putea fi cedate participările pe care le deţine încă în Alibaba, gigantul chinez al comerţului online şi în Yahoo Japan, filiala sa niponă, cu importante implicări fiscale.

O cochilie goală

Scenariul cel mai probabil rămâne cedarea motorului său de căutare din multitudinea serviciilor sale în linie şi a regiei publicitare. Firma a fixat un preţ de 10 miliarde dolari, în timp ce analiştii au valorificat aceste active între 6 şi 8 miliarde. În caz că ofertele sunt insuficiente, Yahoo ar putea proceda la o sciziune, regrupând activităţile sale istorice într-o nouă companie cotată. În ambele cazuri, Yahoo ar deveni o cochilie vidă, compusă din participarea în Alibaba şi Yahoo Japan. 40 de societăţi şi Fonduri de investiţii au semnat acorduri de confidenţialitate pentru a avea acces la conturile detaliate ale companiei. Fonduri de investiţii ca giganţii TPG şi KKR sunt interesate şi s-ar putea asocia cu Microsoft care, potrivit site-ului specializat Recode, a început discuţii preliminare cu mai multe fonduri susceptibile să depună o ofertă. 

Totul a început pe 24 martie, când influentul fond Starboard Value a anunţat că vrea să obţină plecarea celor nouă membri ai Consiliului de Adminstraţie la viitoarea adunare generală.

Cele mai citite

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...

Ministrul Bogdan Ivan anunță lansarea platformei #nofake pentru raportarea conținutului deepfake

Românii pot raporta conţinutul inadecvat pe care îl văd pe reţelele de socializare pe platforma „#nofake”, a anunţat vineri ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării,...

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...
Ultima oră
Pe aceeași temă