Lansarea sezonului estival 2006, sub deviza „Ofensiva zambetului”, anuntata cu multa pompa de presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, Ovidiu Marian, a constituit un prilej pentru hotelierii de pe litoral de a repune pe tapet problema administrarii plajelor. Reprezentantul unui lant hotelier international care a investit intr-un hotel de patru stele din statiunea Mamaia a avertizat chiar ca „ofensiva zambetului s-ar putea transforma in defensiva grimasei”.
Ovidiu Marian a incercat sa prezinte in culori optimiste perspectivele sezonului estival, anuntand ca a lansat o campanie menita sa-i retina pe litoralul romanesc pe turistii romani care au migrat in Bulgaria, la Nisipurile de Aur. Programul vizeaza atragerea turistilor romani prin organizarea pe litoral a tot felul de manifestari si activitati cultural-artistice si sportive. Concret, se vor organiza in statiunile de la malul marii manifestari cum ar fi Festivalul Majoretelor, Festivalul Gastronomic sau Promenada Artelor.
Hotelierii prezenti la intalnirea cu presa au insistat insa pe problema care ii arde cel mai tare, aceea a adjudecarii contractelor de administrare a plajelor de catre firme care nu au nici o legatura cu turismul. Din aceasta cauza, patroni de hoteluri care au investit milioane de euro in modernizare nu le pot oferi turistilor un sejur la standarde occidentale. Nu putine sunt hotelurile de pe litoral in fata carora sunt plaje total neamenajate. Chiar daca patronul hotelului vrea sa instaleze sezlonguri, umbrele si alte facilitati pentru turisti, el nu poate face acest lucru deoarece plaja nu-i apartine.
Incoltit din toate partile, Ovidiu Marian s-a multumit sa declare ca nu el este de vina pentru ceea ce s-a intamplat, deoarece caietul de sarcini pentru licitatie a fost intocmit de Compania Nationala Apele Romane. „Incerc de luni (azi – n. red.) sa fac un demers catre colegii mei de la Directia Apelor Dobrogea-Litoral pentru a se rezolva aceasta problema”, a spus seful ANT. El nu a reusit insa sa fie convingator in legatura cu modalitatea practica in care se va rezolva problema hotelierilor, spunand doar ca exista posibilitatea de a se rezilia contractele acelor administratori de plaja care nu si-au respectat obligatiile asumate. Nici un comentariu la adresa conducerii DADL, ministrul dand dovada de o politete exagerata. „Nu vreau sa fac comentarii in lipsa persoanelor vizate”, a spus el. Aceasta atitudine „eleganta” nu-i incalzeste insa nici pe patronii de hoteluri si nici, mai ales, pe turisti.