Filmul Octav, ce rulează în cinematografele din țară din 6 octombrie, se bucură de un real succes din partea publicului. Filmul este construit în jurul unui contrast puternic între copilărie și bătrânețe, care sunt oglinda aceleași povești în lung-metrajul regizat de Serge Ioan Celebidachi.
Povestea lui Octav (jucat de Marcel Iureș la maturitate) se concentrează în jurul acestei oglinzi prin care pătrunde în universul minunat al copilăriei, unde râsetele copiilor și jocurile îi amintesc de ce înseamnă să fii copil. Această poartă spre copilărie îl ajută pe Octav să deslușească sensul călătoriei sale.
Această oglindă invită spre reflecție în sensul cel mai nobil cu putință și anume: căutarea sinelui prin accesul la memorie, prin senzațiile ce le pot trezi amintirile la care sperăm să puteam reajunge după un îndelung efort. Octav la maturitate încearcă prin acest mod să prezinte un personaj ce caută în trecutul său momentele cheie, definitorii pentru copilăria și adolescența sa.
Eric Aradits, care îl interpretează pe Octav în copilărie, preciza că „nu știe ce este bătrânețea”, însă ideea de a „juca copilăria lui Octav” i-a adus o mare bucurie și plăcere. Marcel Iureș completează această sinceritate adăugând că nu există trucuri în rândul copiilor deoarece aceștia sunt cinstiți.
Contrastul artistic pe care îl înfățisează cei doi actori prin jocul lor actoricesc amintește de modalitatea onestă prin care omul se poate regăsi după îndelungi căutări și timp.
Filmul Octav a adus în cinematografe, după primul weekend de la lansare, 27.221 de spectatori și încasări totale de 338.707 lei, devenind astfel singurul film românesc care a adunat atât de mulți spectatori în sălile de cinema, în 2017, doar după primul weekend.
Trailerul filmului, creat de Good Hands, poate fi urmărit aici: https://youtu.be/pJ5EoVp0okw
Mai multe detalii despre filmul OCTAV se găsesc și pe Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/filmul.octav
Credit foto: Adi Marineci
Lung-metrajul „Octav” este o coproducție România — Marea Britanie, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, iar producător este Adela Vrînceanu-Celebidachi.
Finanțatori: Cinema City, OMD Romania, Mediaedgecia, Mediacom, Mindshare, Nestle, Zambeste Romania – powered by GSK, Orange, Procter and Gamble International Operations SA, Catena, eMAG, Timisoreana, Hochland, Boiron, Mars Romania, Terapia, Chio, NutLine, Carrefour Romania, Persil, La Strada, Philadelphia, Edenia, Corso, Media Trade Services, Provident Financial, Silva, Tymbark Maspex, Hornbach, Caroli, Noriel, Brico Dépôt, Pepsi, Toortitzi, Hervis Sport&Fashion, Engie, Metro Cash&Carry, BRD- Groupe Société Générale, Scandia Sibiu, Borsec, Praktiker, Ferratum, MediaVoice MT, Univer, Spoon Media, Raiffeisen Bank, Sendo, Frosta, Croco, Media Tour MV, Coseli, Sanador.
Partener media principal: Pro Cinema
Parteneri: Humanitas, Regiotrans, Carturesti, Muzeul Bucuresti, Diverta
Parteneri media: Europa FM, Evenimentul Zilei, Agerpres, Burda Romania, Revista Cariere, Romania Libera, Revista Tango, Revista Forbes, Blue Air Magazine, Revista Sinteza, Dilema Veche, Observator Cultural, Cotidianul, Suplimentul de Cultura, Historia, Q Magazine, Bucurestii Vechi si Noi, Literatura de azi, hotnews.ro, larevista.ro, cinema.ro, eva.ro, life.ro, blogatu.ro, ralucauluiteanu.eu, liternet.ro, romaniapozitiva.ro, sfatulparintilor.ro, roportal.ro, garbo.ro, catchy.ro, manager.ro, B-critic.ro, cinemarx.ro, movienews.ro, aarc.ro, cinefiluldeserviciu.ro, cinemator.ro, cinefan.ro, filme-carti.ro, a7arta.ro, pedagoteca.ro, lapunkt.ro, artout.ro, , nighton.ro, raftulcuidei.ro, europunkt.ro, iqool.ro, playu.ro, autentici.ro, calendareevenimente.ro, idealmariaj.ro