13.7 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialKanal D - divertisment deja vu

Kanal D – divertisment deja vu

Dupa ce a incorporat grupulete de "dezertori" de la alte posturi si dupa ce a reusit pentru moment sa sufle, in urma unui scandal care a tulburat apele in TVR, drepturile de televizare a partidelor din divizia A, Kanal D a inceput sa emita duminica dimineata. Deocamdata, nimic nou sub soare, plus cateva defectiuni tehnice legate de transmisie, probabil inerente unui post proaspat lansat.
Primele productii transmise de Kanal D au fost "Clubul copiilor", emisiune realizata de actorul Silviu Biris, urmata de o telenovela. In rest, la o prima vedere grila Kanal D pare o salata de programe clonate dupa celelalte transmise de posturile concurente.    
Un exemplu despre asemanari flagrante cu productii ale altor televiziuni este "Furori", moderata de Adrian Enache,  o specie de "Revansa starurilor" de la Antena 1.
Despre sansele de a concura posturile generaliste deja existente – intentie pe care au anuntat-o reprezentantii postului  -, Ioana Avadani (CJI) spune ca "ele cresc atat timp cat vii cu ceva nou pe piata. Televiziunile de la noi pacatuiesc tocmai prin faptul ca isi copiaza formatele. Deocamdata n-am vazut grila Kanal D, dar reclamele pe care le-am vazut mizeaza pe figuri ale celor care au migrat de la alte televiziuni. Deocamdata e greu sa fac previziuni legate de felul in care va reusi sau nu sa se impuna pe piata, in orice caz oricine e liber sa incerce".  
Radu Meirosu (analist media) spune ca cei de la Kanal D pot spera sa concureze televiziunile mari, mai ales ca si-au facut o intrare pe piata "bazata pe unda de soc declansata de scandalul legat de drepturile de transmitere a partidelor din Divizia A, dar si valurile starnite de plecarile grupului Vacanta Mare si a actorilor din «La Bloc» si  «La Servici». Reteta de pana acum a celor de la Kanal D s-a bazat pe speranta de a transfera ratingul mare pe care cei care au plecat din Pro TV il pot aduce. O idee care s-ar putea sa functioneze, mai ales ca vorbim de un post cu alte posibilitati decat Tele 7abc din epoca Florin Calinescu. Pe de alta parte, e de presupus ca, macar o vreme, publicul isi va cauta din inertie favoritii pe posturile de la care acestia au plecat".
Pe langa locomotivele de rating care se spera ca vor fi transmisiunile din Divizia A si productiile "Gasca" si "Vacanta Mare Reloaded", Kanal D mizeaza si pe un reality-show, "Nora pentru mama", al carui format se inscrie in descendenta Big Brother, dar care tinteste mai degraba spre publicul pasionat de telenovele: intr-o casa sunt inchise potentialele soacre si potentialele nurori, iar in cealalta potentialii miri. Miza este o casatorie, in urma careia cei de la Kanal D ii vor premia pe miri.
Despre ideea lansarii unui reality-show de genul celui anuntat, Radu Meirosu spune: "Big Brother a fost un fiasco pana la urma, iar in ultima vreme se vorbeste in analizele media despre faptul ca romanii au devenit mai selectivi, date care ar putea sa nu fie prea incurajatoare.
Dar, daca te uiti la succesul pe care il are «Tradati in dragoste», nu mai poti baga mana in foc pentru nimic. Oricum locomotiva lor principala va fi transmiterea meciurilor de fotbal, care le va permite sa intre cu un rating bun si pe alte emisiuni, asigurandu-le cresterea".
Kanal D mizeaza deocamdata pe un divertisment plin de déjà-vu-uri si, in conditiile date, ratingul nu poate fi asigurat decat de greutatea numelor transferate.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă