10.3 C
București
joi, 28 octombrie 2021

În plină expansiune, marii retaileri fac 150 milioane euro profit

Marjele mari de profit au anulat cheltuielile cu expansiunea marilor retaileri din comerț. Presiunea pe comerțul tradițional, acompaniată de șomaj și falimente, se va accentua în acest an o dată cu înmulțirea magazinelor de proximitate Carrefour, Mega Image, Profi, Lidl, Penny etc.

Anul trecut marii retaileri au depășit pentru prima dată volumele din comerțul tradiţional, a fost finalizată cea mai mare tranzacţie din retail (Auchan-Real), marile reţele au deschis circa 270 de magazine, majoritatea de proximitate şi supermarketuri, şi s-au extins pe online. În ciuda cheltuielilor pentru expansiune, profitul cumulat al marilor retaileri ajunge la 150 milioane euro, în condițiile în care datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora şi Metro nu au fost publicate, iar Auchan a înregistrat pierderi prin achiziția rețelei magazinelor Real. Cele mai mari câştiguri au fost înregistrate de Kaufland, Carrefour, Mega Image şi Penny Market.

Kaufland, care deţine cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o creştere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), la afaceri cu 13% mai mari, de 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). Anul trecut Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi şi de la începutul anului alte două, ajungând la 91 de unităţi. Astfel, Kaufland îşi menţine prima poziţie în topul marilor retaileri din România, după vânzări. Acesta este urmat de Carrefour, care operează 150 de magazine sub patru formate: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi un magazin online, cu un profit net de 144,3 milioane lei (33 milioane euro), în creştere cu 38% comparativ cu 2012, la afaceri de 4,29 miliarde lei (970 milioane euro), în stagnare. În 2013, Carrefour a inaugurat 52 de magazine. De la începutul acestui an, compania s-a axat pe extinderea magazinelor de proximitate Express şi a anunţat intrarea cu două noi formate – Supeco (situat între cash&carry şi discount) şi Contact – franciză pentru mediul rural.

Al treilea clasat este Mega Image, care operează o reţea de 311 supermarketuri şi magazine de proximitate, cu un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,33 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari. Mega Image a deschis 104 magazine noi anul trecut, dintre care 37 supermarketuri Mega Image, 66 magazine de proximitate Shop&Go.

Reţeaua de supermarketuri Profi şi-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei. Retailerul a deschis 63 de magazine în 2013. În prezent, Profi are o reţea de 226 unităţi. Billa a rămas pe profit anul trecut, de 2,17 milioane lei, iar cifra de afaceri a urcat la 1,35 miliarde lei. 
Anul trecut, retailerul a deschis 10 magazine noi și numără acum 80 de supermarketuri.

Rewe România, care operează reţeaua de magazine Penny Market şi XXL Mega Discount, a revenit pe profit anul trecut, de peste 557.000 lei, iar cifra de afaceri a retailerului a crescut cu 13,8%, la 2,19 miliarde lei (426 milioane euro). Reţeaua numără 157 de magazine, dintre care 149 sub brandul Penny Market şi opt XXL Mega Discount şi are 3.212 de angajați. Compania vrea să deschidă peste 35 de magazine Penny Market în doi ani.

Dintre retailerii ale căror date financiare au fost publicate de Ministerul Finanţelor, Auchan România a trecut pe pierderi, de 90,5 milioane lei (20,5 milioane euro), ca urmare a achiziţiei celor 20 de hipermarketuri Real, tranzacţie finalizată pe 12 septembrie 2013.

În ceea ce priveşte compania Selgros Cash&Carry, atât cifra de afaceri, cât şi profitul net au scăzut, cu 9,8%, la 3,09 miliarde lei şi, respectiv, cu 21,3%, la 54 milioane lei. Selgros deţine 19 unități în România. 

Ultima oră
Pe aceeași temă