Guvernul britanic conservator a devenit ţinta criticilor referitoare la campania sa cu pliante în valoare de nouă milioane de lire sterline (12,6 milioane de dolari) ce are drept scop atragerea de sprijin pentru menţinerea Marii Britanii în Uniunea Europeană, relatează agenţia DPA, potrivit Agerpres.
Primarul Londrei, Boris Johnson, a calificat drept ”o nebunie folosirea atâtor bani de la contribuabili pe nişte materiale care în fond au drept scop să-i sperie pe oameni şi să-i împingă într-o direcţie”.
Săptămâna viitoare, peste 27 de milioane de gospodării vor primi câte un pliant în 16 pagini în care populaţiei i se cere să voteze împotriva ieşirii Marii Britanii din UE la referendumul din 23 iunie. Guvernul şi-a apărat campania, invocând un sondaj care arată că 85 % dintre cetăţeni vor mai multe informaţii despre referendum.
Criticii susţin că guvernul nu mai acţionează în mod echilibrat cheltuind nouă milioane de lire sterline pe pliante, intitulate ”De ce crede guvernul că votul pentru rămânerea în Uniunea Europeană este cea mai bună decizie pentru Regatul Unit”. Ambele tabere – pro şi contra Brexit – se limitează fiecare la cheltuirea a câte şapte milioane de lire sterline pentru campaniile lor.
”Ceea ce noi dorim este o dezbatere corectă, informată şi, dacă foloseşti banii contribuabililor, atunci ar trebui să le dai posibilitate oamenilor să se poziţioneze şi de cealaltă parte a problemei”, a afirmat Johnson, care este în fruntea campaniei pentru Brexit.
Premierul conservator, David Cameron, a făcut apel la populaţie să voteze pentru rămânerea regatului în cadrul Uniunii Europene, după ce a negociat un acord pentru reforme care îi va acorda Marii Britanii ”un statut special”.