22.9 C
București
joi, 13 iunie 2024
AcasăSpecialFrench Bakery, un concept smart&chic

French Bakery, un concept smart&chic

» Patiseria French Bakery respecta metodele si ingredientele traditionale frantuzest

» Conceptul cosmopolit de succes a dus la extinderea afacerii

» Atmosfera cocheta si designul prietenos fac clienti fideli printre ex-pats si gay

Patiseriile-cafenele French Bakery au la baza un concept istet si impecabil executat. Ar fi putut sa se cheme "Patisserie franIaise" si sa mizeze numai pe nostalgia romanilor fata de Micul Paris. Dar se cheama French Bakery si astfel cumparati nu doar un croissant traditional, ci unul care va maguleste ca traiti intr-un Bucuresti cosmopolit si contemporan, o varianta mai rafinata de gustare decat cele oferite de Sandwich Factory sau Snack Attack.

Afacere à la carte
Pornit in urma cu doi ani de Dinu Cismarescu impreuna cu fratele sau si stilista Venera Arapu, conceptul French Bakery se bazeAza in primul rand, cum promite sloganul pattiserie fine pur beurre, pe patiseria traditionala frantuzeasca. Dinu Cismarescu locuieste mai mult la Paris, iar fratele lui in Statele Unite, astfel ideea de a prelua importul patiseriei frantuzesti venind natural, cei doi avand si experienta restaurantului "Balthazar". Afacerea a fost realizata cu sprijinul Asociatiei brutarilor si patiserilor francezi "Métiers de la Bouche" si cu ajutorul firmei de consultanta CC Dessert, specializata in prezentarea produselor de patiserie, brutarie si cofetarie in afara Frantei si condusa de doi chefs patisseurs. "Obiectivul nostru a fost acela de a oferi unui client la Bucuresti un croissant identic cu cel pe care si l-ar fi cumparat pe Champs Elysées, la Paris", ne spune Toma Ciurea, brand managerul cafenelelor-magazine French Bakery.
Cea mai mare parte din vanzarile magazinelor French Bakery este take-away-ul, produsele oferind o alternativa fina pentru gustarea din pauza de pranz. Quiche, tartele traditionale cu branza blue si nuci, somon si busuioc, andive, pui sau jambon si branza, costa in jur de 9 lei. Sandwichurile jambon, volaille etc. sunt speciale datorita baghetei crocante facute din doua feluri de faina si preparata dupa metode traditionale. Pe langa pain au chocolat, croissantul traditional, puteti cumpara produse de patiserie ca madelaine cu miere, briose si checuri. Prajiturile sunt in jur de 5 lei si puteti gasi tarte cu fructe sau cu ciocolata, mousse de caramel, prajitura de cafea cu lapte si altele.

Extindere in forta
In prezent exista cinci astfel de magazine in Bucuresti, situate in zone centrale strategice: Piata Victoriei, bulevardul Magheru, strada Ion Campineanu, Piata Dorobanti si Plaza Mall. Capitalul investit a fost considerabil, afacerea generand si suficient profit cat sa justifice extinderea in forta. Pana in 2008 vor fi deschise inca 6-7 magazine in marile galerii comerciale si mall-uri.
Locomotiva afacerii este laboratorul de 700 de metri patrati, supradimensionat din start pentru a nu fi nevoie ulterior de improvizatii, dotat la zi si organizat la minut, pentru ca prospetimea este esentiala pentru calitatea patiseriei. In afara de propriile puncte de vanzare, laboratorul livreaza produse de patiserie si cofetarie pentru 100 de clienti din Bucuresti – hoteluri precum Hilton, cafenele precum Gloria Jeans si Via Café, restaurante, firme de catering etc.

Atmosfera cocheta intr-un
decor relaxat
Desi cafenelele au doar cateva masute, ziua nu sunt foarte aglomerate si puteti gasi cu usurinta un loc. In localul din Ion Campineanu nu se mai fumeaza decat la mesele de langa intrare, iar in cel din Piata Dorobanti deloc, desi pana de curand fumul de tigara in spatiul mic si inghesuit era parte din atmosfera locului.
Designul cochet este perfect adecvat conceptului French Bakery. Este modern si in acelasi timp primitor si intim. Scaunele de la fiecare masa sunt diferite si desperecheate intr-un fel amuzant, amprenta recognoscibila a artistei Venera Arapu, impreuna cu oglinzile si patternurile vopsite pe pereti. Celor care nu intra in publicul-tinta atmosfera le poate parea pretentioasa sau plicticoasa. Insa ex-pats-ii, strainii care traiesc in Romania, sunt irezistibili atrasi de aerul cochet al cafenelelor French Bakery, considerate gay-friendly de unii. Jeff Walston lucreaza in Bucuresti pentru o firma cu sediul in apropierea Pietei Dorobanti. "E locul ideal sa-mi iau repede ceva de mancare, dar si sa ma intalnesc seara cu cativa prieteni sa stam la taclale. Am fost si in cea de la Universitate, sunt foarte draguti chelnerii de acolo", spune Jeff, care este din Statele Unite. Eugenia Patrascu, pe care am intalnit-o tot in cafeneaua din Piata Dorobanti, mi-a spus: "E prima oara cand vin aici, ma intalnesc cu fiica mea, care vine mereu pentru ca ii place ciocolata. E un loc mai rafinat".

Cele mai citite

Arnold Gunter Klingeis, președinte al „ Historic Cafes Route”, primește prima vizită oficială a unei delegații din Provincia Potenza

Arnold Gunter Klingeis, noul președinte al Consiliului Director al “Historic Cafes Route” (HCR), a primit, joi, 30 mai, prima vizită oficială din partea unei...

Ciolacu anunță că a scăzut inflația și că e meritul măsurilor PSD

Premierul Marcel Ciolacu, președintele PSD, anunță că inflația a scăzut până la nivelul de 5,1 la sută și că această scădere se datorează măsurilor...

Toni Greblă, despre scandalul de la Sectorul 1: „În 25% din secții apar greșeli”

Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, a comentat situația neregulilor din Sectorul 1 al Capitalei, subliniind că un sfert dintre secțiile de votare...
Ultima oră
Pe aceeași temă