16 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialEşti pasager european? Ai drepturi!

Eşti pasager european? Ai drepturi!

Pasagerii avioanelor întârziate sau deviate vor avea mai multe şanse să primească compensaţii, iar companiile aeriene vor primi instrucţiuni clare despre cum să răspundă plângerilor pasagerilor, conform unei propuneri legislative votată în primă lectură marţi de Parlamentul European.

“Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetăţean din UE. Este povestea lui David şi Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc în realitate compensaţii după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred că textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil între drepturile companiilor şi pasagerilor. Am îmbunătăţit protecţia consumatorilor, recunoscând flexibilitatea necesară în acest domeniu”, a spus raportorul Georges Bach (PPE, LU).

Citeşte şi: Aeroportul Otopeni informează pasagerii despre drepturile lor legate de călătorie şi vacanţă

Reglementările revizuite vor obliga transportatorii aerieni să numească persoane de contact la aeroport care să îi informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, să îi ajute să completeze plângerile, să le ofere asistenţă, rambursări şi zboruri alternative. Pasagerii vor putea să depună plângeri la ei, inclusiv cele privind bagajele pierdute sau rătăcite.

În cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie să primească informaţii privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 minute după ora iniţială de plecare.

Plecare cu bilete dus-întors se vor putea îmbarca doar la drumul de retur, chiar dacă nu au utilizat zborul dus.

Pasagerii vor fi informaţi în etapele iniţiale ale procesului de rezervare despre permisiunile privind bagajele. Permisiunile privind bagajul de mână vor fi modificate, cuprinzând şi o haină, o poşetă şi o pungă de cumpărături de aeroport.

În cazul în care companiile aeriene care nu răspund unei plângeri în termen de două luni se va considera că au acceptat tacit plângerea clientului. Acelea care vor face apel la circumstanţe extraordinare în care nu trebuie să plătească compensaţii vor fi obligate să transmită în scris pasagerilor explicaţii detaliate. Propunerile de reguli conţin o listă exhaustivă de astfel de circumstanţe, cum ar fi probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de muncă spontane.

Cu toate acestea, în cazul unor circumstanţe extraordinare de durată, cum ar fi norul de cenuşă din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopţi.

Pentru a se asigura că pasagerii nu sunt afectaţi de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul a introdus cerinţa creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor poliţe de asigurare.

Autorităţile naţionale ar trebui să aibă suficientă putere să pedepsească companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor şi ar trebui să verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate, se mai arată în text.

Parlamentul a votat astăzi poziţia sa în prima lectură. Conform procedurii de co-decizie, Consiliul de Miniştri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziţie care să facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu Parlamentul.

Cele mai citite

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Eclipsată de Rareș Bogdan, Iulia Albu ar putea da găina pe păun, pentru a se apropia de coloritul batistuțelor europarlamentarului

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Criticul de modă Iulia Albu a ajuns să fie extrem de invidioasă pe europarlamentarul Partidului Național Liberal (PNL) Rareș Bogdan. Coloratele batistuțe...

Spitalul “Foişor”, actualizare cu privire la starea de sănătate a lui Florin Piersic

Actorul Florin Piersic a fost reevaluat cardiologic vineri, starea sa generală fiind stabilă, fără modificări semnificative faţă de zilele anterioare, au informat reprezentanţii Spitalului...
Ultima oră
Pe aceeași temă