16.4 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăSpecialDacia continuă ofensiva în Europa

Dacia continuă ofensiva în Europa

Chiar dacă în primele 6 luni ale lui 2013  Dacia a avut cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor, deşi vânzările totale de maşini noi în UE au scăzut cu peste 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2012,începutul celui de-al doilea semestru, adică luna iulie a adus un nou succes pentru marca românească  pe principalele pieţe auto din Europa.

FRANŢA

1. Peugeot: 25.348 (+4,6%)

2. Renault: 25.168 (+4,2%)

3. Citroen: 21.625 (-3,2%)

4. Volkswagen: 11.791 (-11,7%)

5. Dacia: 9.682 (+6,1%)

6. Toyota: 6.476 (+23,2%)

7. Nissan: 5.393 (-0,5%)

8. Audi: 5.389 (-0,3%)

9. Ford: 5.254 (-10,8%)

10. Opel: 4.300 (-9,0%)

După cum se vede, Dacia are o poziţie foarte bună, la o distanţă destul de mică faţă de germanii de la Volkswagen, care înregistrează o scădere drastică pe piaţa franceză în luna iulie.

Practic, Dacia a fost deja asimilată de clienţii din Hexagon cu o marcă franţuzească în esenţă, aşa încât, chiar dacă piaţa auto e dominată de cei trei producători francezi clasici, Renault, Peugeot şi Citroen, Dacia ocupă poziţia a 5-a, având şi o creştere destul de bună (mai bine stă doar Toyota, dar cu un volum de vânzări cifrat la doar două treimi din cât a vândut Dacia).

Dacia se mai remarcă şi comparativ cu rivali mai direcţi, precum Skoda (1.555 exemplare) sau Chevrolet (2.543 exemplare), faţă de care stă mult mai bine nu doar în luna iulie, ci şi luând în considerare perioada ianuarie-iulie 2013, perioadă în care Dacia a comercializat în Franţa peste 54.000 de maşini noi, adică o creştere de 8,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.

GERMANIA

1. Volkswagen: 55.525 (-5,1%)

2. Mercedes-Benz: 25.117 (+12,8%)

3. Audi: 21.814 (-10,1%)

4. Opel: 18.591 (+10,9%)

5. BMW: 18.337 (+12,5%)

6. Ford: 17.739 (+1,7%)

7. Skoda: 11.913 (+29.3%)

8. Renault: 9.023 (+4,6%)

9. Hyundai: 7.995 (+5,7%)

10. Seat: 7.498 (+21,9%)

11. Toyota: 6.266 (+11,1%)

12. Fiat: 5.868 (+1,3%)

13. KIA: 5.290 (+2,2%)

14. Peugeot: 4.995 (-14,0%)

15. Dacia: 4.120 (-4,5%)

16. Nissan: 4.106 (-14,5%)

17. Citroen: 3.845 (-9,9%)

18. Mazda: 3.612 (+17,7%)

19. Mini: 3.204 (+21,8%)

20. Chevrolet: 2.725 (+33,5%)

Pe piaţa germană, Dacia se află pe un uşor trend descendent în luna iulie, pierzând procentele câştigate în luna iunie (când marca noastră a vândut în Germania 4.679 de exemplare). Oricum, în prima jumătate a lui 2013, Dacia s-a situat pe locul 17, cu un total de peste 23.000 de exemplare, în creştere cu 8,4% faţă de ianuarie-iunie 2012.

Estimările pentru Dacia sunt optimiste în ce priveşte piaţa germană: analiştii consideră că marca românească va încheia acest an în jurul poziţiei 15, cu un total de peste 50.000 de exemplare.

Luna iulie a venit cu o creştere binevenită pentru piaţa auto din Spania, de 14,8%, datorită programului ”Rabla”. Asta după ce luna iulie din 2012 adusese o scădere de peste 17%. Deci se poate spune că piaţa auto spaniolă şi-a mai revenit.

Prin urmare, aproape toate mărcile auto înregistrează creşteri, mai mici sau mai mari, Dacia detaşându-se prin a doua cea mai bună creştere procentuală, după Fiat (care şi-a dublat vânzările faţă iulie 2012). Marca noastră mai înregistrează o evoluţie raportat la concurenţă: a depăşit Skoda şi Chevrolet, acum aflându-se mult mai aproape de KIA.

Cele mai citite

Cotnari a lansat Crama Transparentă

Cotnari, una dintre cele mai emblematice crame din România, cu o istorie îndelungată în producția de vinuri din soiuri pure, românești, lansează campania „Crama...

Cotnari a lansat Crama Transparentă

Cotnari, una dintre cele mai emblematice crame din România, cu o istorie îndelungată în producția de vinuri din soiuri pure, românești, lansează campania „Crama...

Lionel Messi, de neoprit la 36 de ani! A fost desemnat jucătorul lunii în America

Argentinianul Lionel Messi, care în acest moment evoluează la formația Inter Miami, a fost votat cel mai bun jucător al lunii aprilie în liga...
Ultima oră
Pe aceeași temă