12.2 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialDacia a vândut peste 400.000 autoturisme în 2013, Nou record mondial al...

Dacia a vândut peste 400.000 autoturisme în 2013, Nou record mondial al mărcii

Dacia a comercializat în 2013, la nivel internaţional, circa 430.000 autoturisme, ceea ce reprezintă un nou record pentru producătorul auto. Dacia a avut creşteri mai ales în Eurpa, piaţa pe care majoritatea producătorilor au înregistrat şi anul trecut scăderi.

România este ţara în care Dacia deţine cea mai mare cotă de piaţă din lume, 31,6% în 2013, vânzările mărcii crescând în ţară cu circa 12,4%. Totuşi România ocupă doar locul al şaselea la nivel european în topul pieţelor cu cele mai mari vânzări de autoturisme Dacia, lider fiind Franţa (aproximativ 94.000 unităţi). 

Pe plan internaţional piaţa auto din Europa a scăzut anul trecut cu 1,7%, iar cea din regiunea Eurasia cu 3%. Vănzările Dacia în aceste regiuni, singurele în care este comercializată sub marcă proprie, au crescut anul trecut cu 19,3%.

Citeşte şi TRW dechide o fabrică de airbaguri la Roman: 400 angajaţi în primă fază

În total, peste 290 000 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în 2013 pe pieţele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 2,11%. De la lansarea mărcii pe piaţa europeană, în vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienţi au ales un model Dacia. 

În clasamentul vânzărilor pe ţări prima poziţie rămâne în continuare ocupată de Franţa, cu aproape 94 000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,3%. Dacia ocupă, de altfel, locul cinci pe piaţă, iar modelul Sandero se situează pe locul trei în topul vânzărilor din această ţară către persoane fizice.

În Spania, care a cunoscut o creştere de 80% a vânzărilor Dacia, Sandero figurează pe primul loc în topul modelelor cele mai vândute către persoane fizice. 

După reînnoirea ofertei sale de modele, Dacia va lansa, în 2014, un nou şantier de anvergură. Întreaga reţea comercială Dacia va fi, treptat, înnoită. Astfel, va fi introdusă  o semnalistică şi o prezentare nouă, dar şi noi standarde, noi servicii şi noi prestaţii pentru clienţii mărcii.

Primele show-room-uri care vor aborda noua imagine vor fi inaugurate în cursul primului trimestru din 2014.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă