18.9 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialCum vrea UPC să ”umfle” abonamentele clienților cu opțiunea Extra Fotbal

Cum vrea UPC să ”umfle” abonamentele clienților cu opțiunea Extra Fotbal

Abonații furnizorului de cablu UPC au fost anunțați că, de la 1 iulie, vor avea în grila de programe opțiunea ”Extra Fotbal”, care este gratuită 30 de zile, apoi va fi tarifată cu 10 lei pe lună. Dacă abonații nu fac demersuri pentru dezactivare, se vor trezi cu facturile mai scumpe cu 10 lei.

În timp ce organizațiile non-guvernamentale pentru protecția consumatorilor critică acțiunea UPC, APC România vorbind chiar de încercarea UPC de a evita prevederile OUG 99/2000, care sancționează vânzarea forțată de servicii, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis României libere că încă analizează acțiunea UPC.

”Este o problemă analizată sub toate aspectele. Se verifică atât prevederile contractuale, cât și posibilele reclamații. Nu vom tolera prejudicierea drepturilor consumatorilor. Vom comunica public îndată ce avem o decizie”, au precizat reprezentanții ANCP pentru Rl.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor: UPC aplică vânzarea forțată

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor a criticat, într-un comunicat dat publicității, introducerea opțiunii Extra Fotbal în grila de programe a abonaților, acuzând UPC că vrea să evite prevederile ordonanței de urgență care interzice vânzările forțate de produse și servicii.

”UPC Romania a mascat această nouă extraopțiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor pe piață, care interzice, prin art. 54, vânzările forțate de produse și servicii. În concepția APC, campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conținutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrității serviciului de televiziune prin cablu furnizat inițial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

În aceste condiții, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispozițiile art. 53, lit. b și art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferența între prestarea unui serviciu nou prin încheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:

Art. 53. – Prin vânzare forţată se înţelege:
a) expedierea unui produs către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i cumpărarea acelui produs și returnarea lui către expeditor, chiar şi fără taxe, în cazul refuzului de cumpărare;
b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.
Art. 54. – Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia”, se arată în comunicatul APC România.

Totodată, organizația cere operatorului de cablu să renunțe la ” această tehnică de vânzare incorectă și luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor”.

ANPCPPS: Agentul economic să fie responsabil

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor arată, într-un răspuns transmis RL, că a primit mai multe sesizări privind introducerea opțiunii Extra Fotbal în grila de programe.

”A.N.P.C.P.P.S.România consideră că important este ca și clientul, în calitatea sa de consumator, să fie informat. Totodată, agentul economic trebuie să fie responsabil și să nu aibă o poziție dominantă în raport cu piața și consumatorii. Trebuie să existe un parteneriat real, în care drepturile consumatorilor să poată fi puse în aplicare. În cadrul organizației, au fost primite sesizări din partea consumatorilor, cu privire la acest aspect”, se arată în răspunsul Asociației.

UPC: Clienții au fost informați din timp

Într-un răspuns transmis României libere, UPC România arată că pachetul tematic este opțional și oferă acces la toate meciurile din Liga I și Cupa Ligii și că abonații pot dezactiva ”Extra Fotbal” oricând, prin apelarea unui număr de telefon gratuit, accesarea paginii web sau trimiterea unui SMS cu tarif normal.

UPC mai precizează și că toți clienții au fost informați din timp ”în mod individual și transparent, asupra opțiunilor pe care le au în legătură cu pachetul Extra Fotbal”.

”Pentru o informare corectă, UPC România doreşte să facă precizări legate de pachetul opţional Extra Fotbal, care include posturile Look TV, Look TV HD şi Look Plus HD.Acest pachet tematic opţional oferă acces la toate meciurile din Liga 1 şi Cupa Ligii, competiţii care debutează în luna iulie, pe 25, respectiv 16 iulie. Luând în calcul interesul crescut al abonaţilor noştri pentru fotbal, precum şi termenul scurt până la începerea campionatului, UPC oferă gratuit acest pachet întregii baze de clienţi de televiziune digitală, timp de o lună”, se mai arată în răspunsul transmis RL.

Vezi pliantul atașat articolului.

Cele mai citite

Evenimente de Noaptea Muzeelor

Evenimentul Noaptea Muzeelor, aflat la a XX-a ediţie, se va desfăşura în România pe tot parcursul zilei de astăzi.La eveniment şi-au anunţat participarea muzee,...

Ministrul agriculturii din China, cercetat pentru nerespectarea prevederilor legii

Ministrul agriculturii din China este investigat pentru încălcarea legii și a disciplinei, a anunțat sâmbătă organismul de supraveghere anti-corupție al țării, potrivit Reuters. Tang Renjian,...

O bonă din București a lovit copilul pe care îl avea în grijă. Femeia a fost reținută

Vineri, polițiștii Direcției Generale de Poliție a Municipiului București – Secția 22 Poliție au pus în aplicare un mandat de aducere emis pe numele...
Ultima oră
Pe aceeași temă