Napolact dezminte acuzaţiile directorului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj privind suspiciuni legate de provenienţa din import a laptelui produs de companie şi dă asigurări că acesta provine exclusiv din Transilvania, transmite Mediafax.
Potrivit unui comunicat de presă transmis, azi, de compania Napolact, declaraţiile şefului CJPC Cluj sunt „false şi nefondate”.
„În urma declaraţiilor făcute de directorul CJPC Cluj, Napolact dezminte toate aceste acuzaţii ca fiind false şi nefondate. Compania doreşte să asigure consumatorii că materia primă din care este produs laptele Napolact provine exclusiv din Transilvania, folosind lapte colectat de la 1.300 de ferme selectate în această regiune. Mai mult, toate produsele Napolact sunt procesate în cadrul fabricilor sale din zona Ardealului. Din această perspectivă, compania consideră că produsele Napolact care conţin sloganul «Lapte din inima Ardealului» pe ambalaj transmit un mesaj în conformitate cu realitatea”, se arată în cmunicat.
Reprezentanţii Napolact au dat asiguri că niciun produs Napolact „nu a fost confiscat pe baza lipsei de conformitate cu legislaţia în vigoare şi nicio penalitate nu a fost impusă acestei mărci”.
Peter Szautner, general manager FrieslandCampina România, a precizat că Napolact are o istorie de peste 100 de ani şi este una dintre cele mai respectate mărci din România.
„Napolact SA a fost preocupată întotdeauna de a produce şi distribui lactate de cea mai bună calitate. Materia primă este colectată în prezent exclusiv de la partenerii săi din Transilvania, iar produsele Napolact sunt fabricate la standarde înalte în unităţile de producţie din regiunea Ardealului. De asemenea, Napolact este o marcă de încredere construită pe valorile şi tradiţiile Ardealului”, a afirmat Szautner, citat în comunicatul de presă.
Acesta şi-a exprimat regretul că directorul CJPC Cluj a înaintat acuzaţii bazate pe suspiciuni, nu pe fapte, „admiţând că nu a verificat aceste informaţii până la data conferinţei de presă”.
„Aceste declaraţii pot crea confuzie şi pot distruge încrederea câştigată de marca Napolact, o marcă preferată şi respectată de consumatorii români din toată ţara. În cazul în care imaginea mărcii Napolact va fi afectată de acuzaţiile nefondate, vom lua toate măsurile legale pentru a proteja imaginea mărcii”, a precizat general managerul FrieslandCampina România.
Compania Napolact este unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, având, în 2009, o cifră de afaceri de 233,5 milioane de lei.
Cu un număr de 550 de angajaţi, compania prelucrează anual 32 de milioane de litri de lapte, colectaţi de la 1.300 de ferme selectate din Transilvania.
În prezent, compania Napolact face parte din grupul FrieslandCampina România.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a dispus verificarea provenienţei unui tip de lapte vândut sub marca Napolact, existând suspiciuni că acesta nu este produs la Cluj, ci este importat.
Şeful CJPC Cluj, Mircea Radu, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că în urma unor verificări inspectorii CJPC Cluj au constatat că pe cutiile de lapte Napolact scrie „Lapte din inima Ardealului”, ceea ce constituie „reclamă comercială mincinoasă”.
„Au fost verificate aspecte privind comercializarea laptelui sub brandul Napolact produs de Friesland şi am pus accent pe reclama mincinoasă care induce consumatorul către ideea că acest lapte provine «din inima Ardealului». Există, însă, suspiciuni că sursa de aprovizionare nu este arealul Ardealului, laptele nu provine de la vacile din Cluj, ci este adus din import. După ce vom primi dovezi privind provenienţa laptelui, vom interzice comercializarea, dacă se confirmă că este importat”, a spus Radu.
Potrivit acestuia, în acest caz este vorba şi despre „practici comerciale incorecte”.
„Când spui pe cutia de lapte că este vorba despre lapte «din inima Ardealului» se induce în mintea publicului că este produs la Cluj, dar de fapt nu este aşa. Este vorba despre practici comerciale incorecte”, a mai spus şeful CJPC Cluj.
CJPC Cluj a verificat, în ultima perioadă, 18 operatori economici care comercializau lapte şi produse lactate, la 12 dintre aceştia fiind semnalate neconformităţi legate de etichetare. În timpul controalelor s-a dispus oprirea temporară de la comercializare a 383 de kilograme de produse lactate şi au fost aplicate opt amenzi în valoare de 10.100 de lei.