27.2 C
București
joi, 6 iunie 2024
AcasăSpecialCine scoate profit din Cupa Mondială de Rugby 2011

Cine scoate profit din Cupa Mondială de Rugby 2011

Cupa Mondială de Rugby 2011 ar putea genera 1,67 miliarde de dolari pentru economia globală provenită din activităţi sportive. Astfel, turiştii străini care vizitează Noua Zeelandă vor genera 654 milioane de dolari americani, conform unui nou studiu comandat de MasterCard Worldwide.

Studiul MasterCard – Impactul economic al rugby-ului, pe plan global, partea a IVa: Cupa Mondială de Rugby 2011 – estimează că activitatea economică asociată sportului ar putea aduce până la 11,7 miliarde de dolari în economia Noii Zeelande, până la sfârşitul acestui deceniu.

Studiul este al patrulea dintr-o serie comandată de MasterCard Worldwide şi realizată de Centrul pentru Afaceri Internaţionale din domeniul Sportului (Center for the International Business of Sport – CIBS) la Universitatea Coventry. Acesta urmează rapoartelor cu privire la impactul economic al Turneului Celor Trei Naţiuni 2010 la Rugby (Tri Nations), al Turneului Celor Şase Naţiuni 2010 (Six Nations) şi al Pieţelor Emergente de Rugby, din aprilie.

Ultimul studiu analizează valoarea Cupei Mondiale de Rugby 2011, din perspectiva fluxului comerţului pe termen scurt, generat de cheltuielile făcute de fanii din alte ţări în baruri, cluburi, magazine, hoteluri, case de pariuri şi pe stadionul gazdă. În plus, studiul include cheltuielile sponsorilor şi ale organizaţiilor, pentru activităţi de marketing în oraşele în care au loc meciurile şi impactul pe termen lung al turneului asupra economiei Noii Zeelande.

Raportul constată că, până la sfârşitul acestui deceniu, cheltuielile consumatorilor asociate activităţilor sportive în Noua Zeelandă pot atinge valoarea de 1 miliard de dolari. Dezvoltarea turismului, sponsorizarea unor activităţi civice şi dezvoltarea afacerilor generate de turneu sunt estimate să ajungă la o valoare de 1,21 miliarde de dolari, în timp ce numărul persoanelor care lucrează în domenii asociate sportului ar putea să crească, ajungând între 52.000 şi 58.000 până la sfârşitul acestui deceniu, conform studiului.

Alţi factori care ar putea intensifica activitatea economică pe termen scurt şi lung vizează programarea la ore târzii a meciurilor Campionatului Mondial de Rugby 2011 şi dezvoltarea continuă a rugby-ului pe pieţele emergente. De exemplu, România a înregistrat o creştere a participării la meciuri de 222%, de la Cupa Mondială de Rugby din 2003, iar Rusia va concura pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby.

Cupa Mondială de Rugby îşi consolidează valoarea ca brand

Turneul va atrage mult mai puternic atenţia lumii întregii datorită consolidării Cupei Mondiale de Rugby ca brand şi semnificaţiei revenirii în Noua Zeelandă – Cupa Mondială de Rugby 2011 se va întoarce în ţara şi pe stadionul în care a avut loc prima finală, în 1987.

Pe baza vânzărilor de bilete în avans, mai mult de 95.000 de fani străini vor vizita Noua Zeelandă pentru Cupa Mondială de Rugby 2011, care a început vineri, pe 9 septembrie. Totalul vânzărilor de bilete (incluzând aici şi pe cele din Noua Zeelandă), care sunt preconizate să ajungă la 1,35 milioane, vor genera venituri de 224,5 milioane de dolari pentru organizatorii turneului.

„Faptul că turneul are loc în Noua Zeelandă, casa spirituală a rugby-ului, cu echipa gazdă clasată pe primul loc în lume şi deţinând unul dintre cele mai puternice branduri sportive din lume, creşte valoarea şi interesul pentru Cupa Mondială de Rugby”, spune Profesorul Simon Chadwick, directorul Centrului de Afaceri Internaţionale Asociate Sportului (CIBS) la Coventry University.

„Cupa Mondială de Rugby este unul dintre evenimentele sportive de top din întreaga lume, pe lângă Olimpiade şi Cupa Mondială FIFA. Nu doar Noua Zeelandă va beneficia de impactul economic al turneului mulţi ani de acum încolo, ci şi întreaga economie globală provenită din activităţi sportive.”

Programarea la ore târzii a meciurilor – foarte multe meciuri încep la 8:30 PM, în timp ce semifinalele şi finala vor începe la 9 PM – este foarte probabil să încurajeze cheltuielile în interiorul şi în apropierea oraşelor unde vor avea loc meciurile, întrucât fanii se vor bucura de ospitalitatea locală, înainte de ora de începere, subliniază raportul. În plus, un „Sunday Bonus” este preconizat sub forma unui număr mare de persoane care vor călători la Auckland pentru a vedea finala. De asemenea, raportul estimează că programarea meciurilor la ore târzii va impulsiona şi reţelele de televiziune, cu o audienţă globală de aproximativ 4 miliarde de persoane care se estimează că vor urmări turneul.

Mike Miller, IRB Chief Executive, spune: „Cupa Mondială de Rugby este în top trei evenimente sportive şi cel mai mare eveniment din lume în acest an. Aşa cum arată şi raportul, turneul va stimula activitatea economică din întreaga lume şi, în particular, din Noua Zeelandă, atât în timpul turneului, cât şi pe termen lung.

„Nu avem niciun dubiu că turneul din anul acesta va fi spectaculos şi memorabil. Va avea loc într-o ţară care iubeşte rugby-ul şi a cărei echipă este pe primul loc în lume, iar turneul va fi mult mai competitiv şi imprevizibil ca până acum. Alături de ţările cu tradiţie în rugby, fanii vor avea ocazia să vadă naţiuni emergente, ca Rusia, care participă pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby şi România, unde participarea a crescut cu 222%, din 2003, contribuind astfel la mărirea atractivităţii turneului şi asigurând premisele pentru o creştere ulterioară.”

Stuart Cameron, Vicepreşedinte în cadrul Departamentului Sponsorizări, Asia/Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa, MasterCard Worldwide, a spus: „Pe lângă atractivitatea competiţiei sportive, fanii rugby-ului ajung într-una dintre cele mai spectaculoase destinaţii din lume. Sunt 24 de ani de la inaugurarea Cupei Mondiale de Rugby în Noua Zeelandă, iar raportul MasterCard arată că această competiţie şi valoarea sa economică au parcurs un drum lung de atunci.”

Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescuhttp://razvan-voiculescu
Razvan Voiculescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Cine câștigă și cine pierde din alegerile de duminică?

PNL-ul este cel mai evident câștigător. Prin comasarea alegerilor locale cu cele europarlamentare și depunerea de liste comune PNL-PSD, în mod clar, principalul beneficiar...

SUA au făcut un test cu o rachetă hipersonică cu capacități nucleare ce poate lovi Moscova sau Beijingul

SUA au făcut un test cu o rachetă hipersonică cu capacităţi nucleare care poate lovi Moscova sau Beijingul în mai puţin de 30 minute,...

Guvernul aprobă construirea unui spital în Sectorul 6, în subordinea Consiliului Local

Guvernul Ciolacu urmează să aprobe înființarea unui nou spital în Sectorul 6 al Capitalei, care va fi în subordinea Consiliului Local al Sectorului 6. Spitalul...
Ultima oră
Pe aceeași temă