20.3 C
București
duminică, 23 iunie 2024
AcasăSpecialBulgaria speră ca podul Calafat-Vidin să fie gata până în 2012

Bulgaria speră ca podul Calafat-Vidin să fie gata până în 2012

Premierul Bulgariei, Boiko Borisov, a spus joi că speră ca lucrările la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin să fie încheiate anul viitor şi aşteaptă ca şi autorităţile române să înceapă lucrările de reparaţie şi întreţinere la podul dintre localităţile Giurgiu-Ruse, potrivit Mediafax.

Şeful Guvernului de la Sofia şi premierul Emil Boc au fost prezenţi, joi, la ceremonia oficială de inaugurare a fabricii de reciclare a bateriilor deschisă lângă Bucureşti de către producătorul bulgar de acumulatori electrici Monbat, o investiţie de 13 milioane euro. Fabrica a început activitatea din luna februarie.

“Sperăm ca anul viitor să avem o ceremonie şi de inaugurare a podului peste Dunăre. În ceea ce priveşte podul de la Giurgiu-Ruse, noi am început lucrările de reparaţie şi întreţinere şi sperăm ca acest lucru să fie făcut şi de colegii români”, a spus Borisov.

La rândul său, premierul Emil Boc a arătat că prezenţa a doi premieri la inaugurarea fabricii Monbat este un semnal pentru investitorii bulgari să vină în România, precum şi pentru oamenii de afaceri români să investească în Bulgaria.

“În cadrul Strategiei Dunării, putem realiza noi poduri peste Dunăre şi derula proiecte în parteneriat public-privat în energie şi infrastructură”, a spus Boc.

Facilitatea deschisă de Monbat în Romania este a doua fabrică de reciclare deţinută în străinătate de compania bulgară, după cea înfiinţată în orasul sârb Indjija, în septembrie 2010.

Compania Monbat este al doilea jucător pe piaţa românească de baterii auto, după Rombat.

Monbat produce acumulatori pentru diverse aplicaţii. În anul 1998, compania a fost preluată de la statul bulgar de către Prista Oil, cel mai mare producător de lubrifianţi din Bulgaria, deţinut în proporţie de 25% de Texaco Inc.

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

În luna februarie, CFR a încheiat un contract pentru reabilitarea podului peste Dunăre între Giurgiu şi Ruse, finanţat cu fonduri de la bugetul de stat.

În luna martie 2010, premierii român şi bulgar anunţat că se intenţionează realizarea a cel puţin încă două poduri peste Dunăre, între Călăraşi-Silistra şi Bechet-Oreahovo.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă