12.2 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialBrand turistic pentru Bucuresti

Brand turistic pentru Bucuresti

Bucurestiul ar putea avea, in urmatorii ani, un brand turistic, reprezentat de un traseu destinat exclusiv pietonilor si biciclistilor (TUB), pe o lungime de 9,5 kilometri, care poate fi parcurs in circa doua ore pe jos sau intr-o jumatate de ora cu bicicleta. Strazile prinse in acest traseu sunt cele care fac legatura intre Piata Unirii, Piata Revolutiei, Piata Universitatii, centrul istoric al Capitalei si strazile sale – Academiei, Brezoianu etc. Piata Revolutiei este vazuta ca un obiectiv de cultura clasica, acolo aflandu-se Ateneul si Muzeul de Arta, Piata Universitatii – ca un obiectiv academic (aici este efervescenta universitara), iar Piata Unirii este vazuta ca un centru mistic (Dealul Mitropoliei), dar si de distractie si recreere (Parcul Unirii). Intre camerele urbane, conturate de specialistii in arhitectura si urbanism, se afla asa-zisele "repere" – zone care au ceva de spus turistilor.

Traseul TUB, cum l-au numit initiatorii, ar fi o alternativa majora la spatiile comerciale deschise, tip mall, si care ar putea sa scoata in evidenta o parte a orasului deja uitata. Este vorba despre zona Rahova, care, in opinia arhitectilor, nu este suficient exploatata si nu poate aduce beneficii economice orasului. Arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, a afirmat ca municipalitatea imbratiseaza acest proiect, dar propune ca amendamente introducerea acestui concept intr-un plan integrat de dezvoltare a Bucurestiului. Initiatorii conceptului TUB au in vedere si desfiintarea gardului din jurul Palatului Parlamentului, astfel incat cetatenii sa nu mai fie tinuti la distanta de o institutie publica atat de importanta.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă