Apple a fost dată în judecată pentru numele iWatch, chiar dacă nu foloseşte denumirea pentru ceasul inteligent Apple Watch, de către o companie irlandeză de software care deţine marca în Europa, relatează Bloomberg.
Utilizatorii care dau căutare pe Google tastând iWatch este probabil să obţină în capul listei de rezultate o reclamă pentru Apple Watch, în condiţiile în care compania americană plăteşte Google pentru publicitate, astfel încât să nu piardă posibili clienţi care au căutat produsul după un nume incorect. Probendi, o companie irlandeză de software cu sediul în Dublin, care deţine marca iWatch în Europa, speră că Apple va plăti mult mai mult pentru o astfel de promovare decât o face în prezent şi a intentat o acţiune în regim de urgenţă, pe 26 iunie, la un tribunal din Milano, protestând pentru faptul că Apple se foloseşte de numele iWatch în reclame.
“Apple s-a folosit în mod sistematic de numele iWatch în motorul de căutare Google, pentru a direcţiona clienţii către site-ul propriu, promovând astfel Apple Watch”, se arată în documente. De-a lungul timpului, multe companii, între care American Airlines, Geico şi Rosetta Stone, au încercat să dea în judecată Google sau companiile furnizoare de publicitate, în probleme legate de mărci, dar deseori nu au avut succes. Politica Google pentru serviciul de publicitate stipulează evaluarea reclamaţiilor caz cu caz, fiind posibil să fie impuse unele restricţii, a declarat Giacomo Bonelli, avocat al Probendi. Bonelli a arătat că Apple nu a răspuns niciodată solicitărilor şi obiecţiilor Probendi, în timp ce Google a replicat să nu este răspunzătoare pentru linkuri. Reprezentanţii Apple şi ai Google au refuzat să comenteze.
Co-fondatorul companiei irlandeze, Daniele Di Salvo, a declarat anul trecut pentru Bloomberg că Probendi a avertizat Apple să nu folosească denumirea iWatch. Di Salvo a spus atunci că Probendi lucrează la un smartwatch propriu care va fi mai ieftin decât Apple Watch, va funcţiona cu sistemul Android şi se va numi iWatch. În prezent, proiectul este “în standby”, a precizat el. Un audit comandat de Probendi şi realizat de Barzano & Zanardo, firmă specializată în dispute legate de copyright, a evaluat marca iWatch la 87 de milioane de euro.