Fundația Regală Margareta a României a lansat “Topul nevoilor vârstnicilor din România” și a prezentat o serie de soluții oferite acestora. Topul a fost realizat prin prelucrarea datelor colectate de “Telefonul Vârstnicului” care, în peste cinci ani de funcționare, a înregistrat peste 51.000 de interacțiuni cu seniori din toată țara. Aproape 9.500 dintre aceștia au fost apelanți unici.
“Telefonul Vârstnicului” este o linie de ajutor gratuită care oferă soluții la nevoile adresate de bătrânii din România (informare, consiliere, sprijin practic sau emoțional).
Acest proiect social a fost lansat în anul 2015 ca răspuns la problema îmbătrânirii populației și a beneficiat de o finanțare totală de 837.500 lei din partea Fundației Vodafone România.
3,7 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, reprezentând 19% din populația rezidentă a țării, conform Raportului INSSE de la 1 ianuarie 2020. De asemenea, ritmul îmbătrânirii populației plasează România pe locul al doilea în topul țărilor europene.
În acest context, serviciul social “Telefonul Vârstnicului” răspunde nevoilor cu care se confruntă seniorii din România și este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată acestora, accesibilă la nivel național. Vârstnicii primesc informații punctuale, practice și actualizate referitoare la serviciile sau soluțiie disponibile pentru situațiile adresate. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 iar sâmbăta între orele 08:00 – 16:00.