22.4 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăOp & EdOpiniiCe ar trebui să fie și cum înțelegem noi meditațiile

Ce ar trebui să fie și cum înțelegem noi meditațiile

Săptămâna aceasta am avut onoarea de a participa, ca invitat, la o dezbatere pe tema educației, în cadrul emisiunii “Bună, România!”, de pe postul B1 TV.

În cadrul dezbaterii a fost și o intervenție a lui Daniel Funeriu, ministrul în mandatul căruia a fost publicată Legea Educației Naționale 1 /2011.


Mi se par bune două propuneri ale lui Funeriu ca măsuri prin care statul român să recupereze din pierderile semnificative din educația copiilor, adâncite mai ales în ultimii doi ani de pandemie.

Funeriu propune impunerea obligativității pentru rețelele sociale de a difuza conținut educațional și acordarea unor vouchere elevilor, pentru meditații, de către Guvern.

Dacă în cazul introducerii obligativității pentru rețelele sociale nu e nevoie decât de interes din partea Guvernului, în ceea ce privește meditațiile, aici, societatea românească ar avea nevoie de o schimbare de percepție și se impun măsuri stricte împotriva așa-zișilor dascăli care își bat joc de viitorul copiilor.

Nu e suficient să dăm vouchere, cât timp vor mai exista profesori care efectiv nu fac nimic în sala de clasă, pentru a forța elevii să vină la meditații.

De peste două decenii știm de profesori “la care nu poți să treci, dacă nu mergi la meditații”, dar nu au fost luate măsuri pentru a stopa fenomenul.

Dacă ne uităm cine e președintele țării acum, probabil că am conștientiza și motivul principal pentru care nu s-a luat nicio măsură: “ghinion”.

Nu este corectă nici percepția: elevii nu trebuie să aibă nevoie de meditații, dacă la școală profesorii își fac datoria.

Când vorbim de învățământ de masă, vorbim despre un nivel mediu.

Într-o clasă cu zeci de elevi cu diferite capacități de învățare nu e posibil să aduci toți copiii să atingă potențialul lor maxim.

Aici intervin meditațiile.

Țările civilizate încurajează meditațiile, dar pentru un plus de educație, nu ca o compensare pentru profesorii care nu-și fac datoria.

Profesorii care nu predau la clasă, doar pentru a aduce elevii la meditații, trebuie excluși din sistem.

E nevoie de vouchere pentru meditații pentru a respecta constituția: șanse egale la educație.

Dar profesorii care vor susține meditații trebuie să arate și ceea ce le predau elevilor în afara școlii, pentru a demonstra că e vorba de aprofundare, nu de o dublă plată pentru obligațiile de serviciu.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

O casă din Sectorul 2 al Capitalei a luat foc

Un incendiu de proporții, însoțit de degajări mari de fum, a izbucnit luni la o casă situată pe Strada Călușei din Sectorul 2 al...

Rusia ar bruia comunicațiile electronice din estul României

Rusia ar bruia comunicațiile electronice din unele regiuni ale unor țări europene, inclusiv în estul României, susține un raport publicat de Centrul Euro-Atlantic pentru...

ANAF va avea un compartiment de Evidență Operativă

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și-a înființat un compartiment de Evidență Operativă, anunță un articol publicat pe site-ul termene.ro. Noul departament al ANAF va...
Ultima oră
Pe aceeași temă