15.5 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăIntreprinderile romanesti incep sa piarda "bucati" din piata interna

Intreprinderile romanesti incep sa piarda “bucati” din piata interna

Patronii romani nu se sperie de integrarea europeana, desi au inceput sa piarda “bucati” din piata interna, care a devenit tot mai pretentioasa si are de unde alege, datorita concurentei. Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) si Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) au lansat, ieri, Carta Alba a IMM-urilor 2005, un document de referinta pentru investitori, institutii guvernamentale si organizatii internationale. Carta face o radiografie completa a sectorului IMM-urilor, inaintea aderarii la UE. Presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, a tinut sa evidentieze ca principala oportunitate pentru 66,67% dintre investitorii romani continua sa fie piata interna. Presedintele ANIMMC, Ovidiu Chirovici, a subliniat ca intreprinderile autohtone care s-au obisnuit sa considere ca pot vinde orice la intern isi vor pierde segmentele de piata pe care acum le stapanesc, dar nu din cauza scaderii puterii de cumparare a romanilor, ci datorita concurentei. “Nu trebuie sa avem in vedere doar expansiunea pe noi piete, ci si pastrarea pietei interne, pentru ca vom fi concurati pe propria noastra piata”, a spus Chirovici. Carta arata ca majoritatea intreprinzatorilor percep pozitiv aderarea la UE, desi circa 40% dintre ei se plang de scaderea cererii interne, iar alti 20% acuza deja concurenta produselor din import. IMM-urile care considera integrarea ca oportunitate majora pentru desfasurarea activitatilor sunt mai frecvente in sectorul serviciilor (50%) si al constructiilor (43,93%) si mai rare in sectorul comertului (35,76%). Pentru un procent destul de ridicat de firme din industrie (27,31%), aderarea la UE apare ca “amenintare majora”, ca si pentru 22,62% dintre firmele din sectorul transporturilor. Totodata, ponderea firmelor care considera aderarea o oportunitate este mai ridicata la firmele mixte (49,28%) si la SA-uri (56,1%) si mai redusa la cele care produc pentru piata interna (38,52%) si la SRL-uri (38,53%). Analiza evidentiaza, in acest context, si faptul ca firmele cu performante superioare si capacitati adaptative ridicate percep mai favorabil decat celelalte intrarea in UE. Patronii romani care sustin ca piata unica europeana va avea un efect pozitiv asupra activitatii lor se gandesc ca isi pot extinde aria de actiune pe piete si vor gasi furnizori mai buni si mai ieftini.

Cele mai citite

Incredibil! Alexandru Rafila a semnat, pe furiș, Strategia de Cooperare 2024-2030 a României cu OMS

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a semnat recent, pe ascuns, un document extrem de important, în numele României, fără să existe transparență publică, dar...

Tragedie în Hunedoara! Un bărbat a murit după ce a fost împușcat accidental la o partidă de vânătoare

Un bărbat de 44 de ani a decedat după ce a fost împuşcat accidental în zona pieptului, în timpul unei partide de vânătoare desfăşurată...

Unirea Shopping Center: Inima Comercială a Bucureștiului

Situat în centrul vibrant al Bucureștiului, Unirea Shopping Center nu este doar un simplu centru comercial, ci o emblemă a orașului, fiind unul dintre...
Ultima oră
Pe aceeași temă