» Romanii au cheltuit, in perioada Pastelui, 3,8 milioane de euro pentru produse si servicii platite cu cardul prin Internet. Comerciantii spun ca s-au inregistrat si cate 2.000 de comenzi pe zi.
Fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile pe Internet au fost mai mari cu 50%, iar numarul mediu de tranzactii zilnice a atins noi recorduri, ajungand la 1.700 si depasind uneori 2.000 de comenzi, spre deosebire de luna martie, cand numarul mediu de comenzi zilnice a fost de 1.100-1.200.
Cele mai multe cumparaturi s-au efectuat in perioada 15-17 aprilie si 21-25 aprilie, iar principalele produse si servicii comercializate au fost cele din industria telecom, produse IT&C, carti, jucarii si bilete la spectacole.
Pachetele turistice si biletele de avion au avut, de asemenea, o pondere importanta, acestea fiind insa achizitionate in lunile anterioare pentru perioada ce include Pastele si 1 mai. "Produsele si serviciile din turism, telecom si IT aduc cea mai mare parte a veniturilor in general, indiferent de momentul anului, a aratat Carmen Sebe, director general Gecad ePayment. Pana in acest moment, acestea au prins cel mai bine la utilizatorul roman de internet. Spre deosebire de anul trecut insa, de data aceasta cumparaturile online de Paste au inclus si alte tipuri de produse, respectiv carti si jucarii, produse pretabile pentru cadouri."
Foarte important pentru comercianti este insa faptul ca a inceput sa creasca si valoarea medie a tranzactiilor, o comanda ajungand acum la 98 de euro, de la 87 de euro, in primul trimestru din 2008, romanii cumparand online, cu cardul.
"Pentru urmatoarea perioada, avand in vedere ca incepe sezonul de vara si o serie lunga de concerte, ne asteptam sa creasca semnificativ vanzarile de pachete turistice si bilete la spectacole", a incheiat Carmen Sebe.