16 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăBoagiu despre câştigătorul de pe locul 6: ''Asta e viaţa''

Boagiu despre câştigătorul de pe locul 6: ”Asta e viaţa”

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, are totală încredere în rezultatele comisiei de licitaţie care a acordat contracte în valoare totală de un miliard de euro pentru construirea autostrăzii Nădlac-Sibiu în majoritate firmelor situate pe locurile 2, 4 sau chiar 6. Chestionată ieri de ziarişti în privinţa descalificării unei firme care a avut cel mai bun preţ dar al cărei inginer coordonator de proiect avea o vechime de 9 ani şi 11 luni în loc de 10 ani ministrul Transporturilor a spus că nu e treaba ei, căci se ocupă de strategii.”Nu fac parte din comisia de licitaţie, sunt ministrul transporturilor, fac strategii. Dacă aşa a decis comisia înseamnă că nu a corespuns criteriilor cerute prin caietul de sarcini”, a explicat Boagiu.

RL a întrebat ministrul dacă este normală acordarea unor contracte de zeci de milioane de euro unor firme de pe locurile 4 sau 6. Ministrul Anca Boagiu a spus că întrebarea noastră o interpretează drept “un comentariu”. Ministrul a spus: “Sunt condiţii clare de licitaţie care sunt asumate de contractorii participanţi la licitaţie. Dacă unul nu îndeplineşte cerinţele necesare nu e punctat, asta e viaţa”.

CNADNR reacţionează

In urma seriei de articole publicate de RL referitoare la incorectitudinea a cele mai importante licitaţii de infrastructură din ultimul an, am primit un drept la replică al companiei. “CNADNR îşi exprimă îngrijorarea faţă de publicarea, drept ilustrare a articolului, a unui document oficial emis de companie trunchiat, peste care s-a suprapus semnătura directorului general CNADNR şi a directorului licitaţii (…) Comunicarea oficială a rezultatului cuprindea două motive pentru descalificarea ofertei COLAS (…) Astfel din documentul prezentat de dvs principalul motiv de descalificare (indicatorul lichiditate generală – n.r.) a fost omis cu rea-intenţie, pentru a se induce ideea complet falsă că oferta COLAS ar fi fost descalificată pentru motivul prezentat în articol (…) considerăm că publicarea unui asemenea document echivalează prin fals în omisiune, demers inanceptabil pentru o publicaţie ce se doreşte a fi reper în ceea ce priveşte informarea corectă a cititorilor, cu atât mai mult cu cât articolul menţionat se constituie într-un demers de lobby în favoarea unui constructor (COLAS – n.r.)”, afirmă compania de stat. CNADNR nu explică însă şi de ce de câteva zile refuză să răspundă cererii noastre referitoare la preţurile solicitate de constructori, la punctajele obţinute de aceştia şi la lista firmelor descalificate. Se poate afirma că procedura de achiziţie publică nu s-a terminat, contractele nefiind încă semnate şi ca urmare CNADNR nu putea să informeze care sunt firmele descalificate şi preţurile din oferte. Argumentul e fals deoarece compania nu a ezitat să informeze public care sunt câştigătorii şi preţurile cerute de aceştia.

CNADNR se ‘apără prin contraatac’.

RL nu a publicat integral facsimilul de 1,5 pagini A4 din considerente de spaţiu, însă textul articolului menţionează explicit ambele motive de descalificare a firmei COLAS. Facsimilul este un element opţional si în cazul acesta au fost publicate pasajele relevante din document, pentru încadrarea în spaţiul tipografic. Acest lucru este regula si nu excepţia publicistică (în mod firesc – unele documente pot avea chiar zeci sau sute de pagini). Documentul integral este disponibil pentru orice fel de analiză, iar noi vom continua să publicăm documentele care probează felul în care s-au atribuit un miliard de euro – în principal către aşa -numiţii regi ai asfaltului. Unele dintre ele ar putea fi chiar mai încriminatoare la adresa CNADNR.

FAPTELE

– Ponderea preţului a fost redusă de la 100% la doar 30%.

– Cele mai bune preţuri au fost eliminate din cursă pe motive derizorii şi doar doi din nouă câştigători au avut cel mai bun preţ.

– S-a câştigat chiar şi de pe locul 6 (din 7).

-Câştigătorii au primit contracte chiar dacă au cerut în unele cazuri cu 25% mai mulţi bani.

-Acordarea contractelor unor firme clasate la licitaţii nici măcar pe locul 2 a adus daune bugetului de stat de zeci de milioane de euro.

 

UN TABEL MISTERIOS

Pe blogurile RL publicăm un tabel misterios privitor la licitaţiile în cauză, pe care vă invităm să îl comentaţi: [Autostrada Nadlac-Sibiu. Un tabel incendiar]

Cele mai citite

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Monica Niculescu, în finala de dublu a turneului WTA Trophee Clarins de la Paris

Perechea româno-chineză Monica Niculescu/Lin Zhu s-a calificat în finala de dublu a turneului de tenis Trophee Clarins de la Paris, după ce au învins...

Vrei să fii un angajator respectat și îndrăgit? Iată cum poți afla mai multe despre nevoile angajaților tăi

În lumea afacerilor, relația dintre angajatori și angajați este esențială pentru succesul pe termen lung al unei companii. Un șef atent la nevoile angajaților...
Ultima oră
Pe aceeași temă