Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto Arhiva

Guvernul german cere autorităţilor ruse să-i acorde viza jurnalistului Hajo Seppelt

Guvernul german cere conducerii de stat din Rusia să revină asupra deciziei de a-i interzice jurnalistului Hajo Seppelt prezenţa la Cupa Mondială de fotbal din această vară, informează AFP, citată de lefigaro.fr.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 14.05.2018 - 14:47

"Considerăm că această decizie privind neacordarea vizei domnului Seppelt este o greşeală şi cerem conducerii statului să-i permită acestui corespondent german să meargă în Rusia pentru a acoperi Cupa Mondială", a declarat Steffen Seibert, purtătorul de cuvânt al cancelarului Angela Merkel.

Autorităţile ruse i-au refuzat viza jurnalistului german Hajo Seppelt, care a dezvăluit dopajul de stat din Rusia, solicitată pentru a urmări Cupa Mondială de fotbal din această vară. Seppelt primise acreditare din partea FIFA pentru a transmite de la competiţia ce va fi găzduită de Rusia, între 14 iunie şi 15 iulie.

"Evident, descoperirea sistemului de dopaj de stat are o asemenea forţă, încât Rusia consideră că trebuie să ia o astfel de măsură. Asta vorbeşte de la sine", a declarat Seppelt.

Autorităţile ruse nu au precizat motivul refuzului, dar au anunţat că jurnalistul se află pe o listă de persoane indezirabile.

"Asta ţine în mod natural de faptul că noi am spus lucruri criticie despre Rusia, că am ridicat vălul, în 2014, de pe sistemul rus de dopaj de stat. Se pare că aceasta este una dintre consecinţe", a declarat ziaristul, pe site-ul canalului public ARD.

"Nu pot decât să sper că responsabilii politici ruşi îşi vor reconsidera poziţia lor", a afirmat directorul de programe al ARD, Volker Herres.

Seppelt a solicitat acreditare ca trimis al postului regional SWR, care aparţine ARD.

În decembrie 2014, ARD a difuzat documentarul lui Hajo Seppelt "Dopaj confidenţial: cum îşi fabrică Rusia învingătorii", evocând, pe baza unor mărturii, un sistem de dopaj generalizat în atletism.

Documentarul, care a făcut mare vâlvă, a dus la o primă anchetă a Agenţiei Mondiale Antidoping (WADA). Documentarul a fost urmat de alte reportaje, între august 2015 şi iunie 2016, care au acuzat Rusia de continuarea încălcării regulilor.

Comentarii

loading...