Se pare că această ediţie a Festivalului de la Cannes coteşte serios către Hollywood. Atît juriul Competiţiei Festivalului, cît şi majoritatea filmelor văzute pînă acum – în afara lui Heli şi a lui Borgman şi, într-o măsură cît de cît decentă, a lui The Past, – de la Ozon la Miike, plutonul cineaştilor proiectaţi în competiţia oficială pînă acum e marcat de ideea de a construi cinematografic pe înţelesul tuturor, fapt care duce la împrumutarea uzanţelor cinematografice hollywoodiene.
Citeşte şi Prezenţe româneşti la Cannes
Tocmai am ieşit de la Shield of Straw al lui Takashi Miike (luni, 20 mai) şi – în afara primelor cinci minute ale filmului, minute care constituie un prolog al istoriei relatate de peliculă – am văzut un fel de Speed (Jan de Bont, 1994) made in Japan, faţă de care oferă mai multe împuşcături, respectiv sînge, şi multiple mijloace de deplasare: autobuz, tren, maşină. Aşadar, e şi mai comercial.
Citeşte continuarea pe Filmsense.eu