17.2 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăInternaționalAxa Asia-Bucureşti via Cannes

Axa Asia-Bucureşti via Cannes

În cadrul marelui eveniment al toamnei, „Les Films de Cannes à Bucarest“, ce va avea loc între 25 şi 31 octombrie, un buchet de patru pelicule asiatice va fi prezentat în premieră în România. „Les Films de Cannes à Bucarest“ a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Cea de-a patra ediţie a acestui eveniment cinematografic va putea fi urmărită de cinefili la Studio, Cinema PRO şi la Sala Elvira Popescu.

Devenit unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului, ”Only God Forgives”, în regia lui Nicolas Winding Refn, va fi proiectat pentru prima dată în ţara noastră. Stilistic, filmul este un western modern, foarte violent, cu accente noir, pe fundalul unui oraş decăzut – Bangkok. Ryan Gosling are rolul unui bărbat enigmatic şi tăcut implicat în mafia drogurilor, având ca paravan un club de box thailandez. Când fratele lui e ucis, mama sa (Kristin Scott Thomas), şefa unei vaste reţele mafiote, îl constrânge să-i răzbune moartea. I se pune în cale un poliţist (Vithaya Pansringarm) care nu pare să acţioneze după legile obişnuite, ci după propriile judecăţi. „Ryan Gosling şi Nicolas Winding Refn fac din nou echipă într-un thriller care-ţi taie răsuflarea, splendid din punct de vedere estetic şi extrem de violent” – „The Guardian”.

Tot în premieră în România, „Les Films de Cannes à Bucarest“ va aduce şi filmul japonez recompensat cu Premiul Juriului la Festivalul de la Cannes. ”Like Father, Like Son”, în regia lui Kore-Eda Hirokazu, este o dramă subtilă, ataşantă şi cu destul umor, despre două familii care află, după 6 ani în care şi-au crescut cu dragoste copiii, că aceştia au fost schimbaţi între ei la naştere, dintr-o regretabilă eroare. Pus în faţa unei dileme aproape imposibile, unul dintre taţi se confruntă pentru prima dată cu el însuşi şi cu ideea de tată. ”Like Father, Like Son” a stârnit aplauze puternice la premiera mondială. „E un poem dulce-amărui despre taţi care cresc fii şi fii care-şi transformă taţii în bărbaţi”, potrivit „The Telegraph”. Kore-Eda Hirokazu este unul dintre cei mai apreciaţi regizori asiatici contemporani, fiind selecţionat anterior la Cannes cu alte trei filme: ”Distance” (2001), ”Nobody Knows” (2004) şi ”Air Doll” (2009).

China şi Bollywood

Premiul pentru scenariu i-a fost acordat anul acesta unui alt regizor asiatic selecţionat de trei ori în competiţia oficială de la Cannes, Jia Zhangke, recunoscut drept unul dintre cei mai talentaţi şi provocatori cineaşti (în 2006, a obţinut Leul de Aur cu ”Still Life”).

”A Touch of Sin”, o dramă impresionantă în patru părţi despre violenţa în China contemporană, este inspirată de tragedii reale întâmplate în ultimii ani. Un miner se revoltă împotriva corupţiei liderilor satului. Un muncitor întors acasă de Anul Nou descoperă ce poate face o armă de foc. O secretară frumoasă a unui salon de spa ia o decizie dramatică atunci când un client bogat încearcă să abuzeze de ea. Un tânăr muncitor în fabrică schimbă locurile de muncă încercând în zadar să-şi facă viaţa suportabilă.

„China se schimbă rapid, într-o direcţie care o face să pară mai prosperă. Însă foarte mulţi oameni se confruntă cu crize individuale din cauza prăpastiei din ce în ce mai mari dintre bogaţi şi săraci. E clar că violenţa e cel mai la îndemână mod prin care cei slabi îşi pot recâştiga demnitatea”, a explicat Jia Zhangke la Cannes.

Din India vine şi un mic regal cu celebrităţi de la Bollywood, ”The Lunchbox”, în regia lui Ritesh Batra. Atât de încântat a fost publicul „Semaine de la Critique“, încât l-a votat masiv, filmul primind trofeul Grand Rail d’Or. „Deliciosul debut”, cum îl numeşte publicaţia „Variety”, îi are pe afiş pe Irrfan Khan, una dintre marile vedete ale Bollywood-ului, alături de tânăra Nimrat Kaur. Comedia dulce-amăruie are în centru eficientul serviciu de livrare din Mumbai, practicat de circa 5000 de dabba, din tată în fiu. De 120 de ani, aceşti dabbawallah duc mâncarea gătită acasă de neveste bărbaţilor lor, la serviciu. Pentru că nu ştiu să citească, se orientează folosind un cod complex de culori şi simboluri. Universitatea Harvard a studiat sistemul lor şi a conchis că se produce o eroare o dată la 4 milioane de livrări.

”The Lunchbox” este povestea unei astfel de erori, care pune în legătură o femeie ce încearcă să reaprindă scânteia dintre ea şi soţul ei, gătindu-i bunătăţuri, şi un bărbat mai în vârstă, solitar. Între cei doi începe un flirt epistolar şi, încet-încet, acest vis frumos ameninţă să-i ia pe sus.

Cele mai citite

ANAF va avea un compartiment de Evidență Operativă

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și-a înființat un compartiment de Evidență Operativă, anunță un articol publicat pe site-ul termene.ro. Noul departament al ANAF va...

Gheorghe Dincă, afirmații tulburătoare: “Pe Luiza Melencu și Alexandra Măceșanu nu le-am omorât, ci le-am vândut!”

Gheorghe Dincă, cunoscut ca „Monstrul din Caracal”, încearcă să obțină rejudecarea dosarului în care a fost condamnat definitiv la 30 de ani de închisoare....

A luat campionatul și pleacă de la FCSB! Cu ce echipă s-a înțeles Ovidiu Popescu

După opt sezoane petrecute la FCSB, Ovidiu Popescu s-a despărțit de noua campioană a României și va evolua în sezonul următor la Universitatea Cluj,...
Ultima oră
Pe aceeași temă