27.7 C
București
vineri, 17 septembrie 2021

,,Producătorii iPhone ai magazinului de App Store sunt monopolistici și dăunători pentru clienți.”

iOS 14 de la Apple este aproape de a fi lansată. Versiunea revizuită a sistemului de operare iOS Apple reprezintă un salt important pentru confidențialitatea iPhone, dar este și cel mai mare coșmar al Facebook, a confirmat rețeaua socială ,,înfometată de date” în această săptămână.

Într-un blog intitulat „pregătirea partenerilor noștri pentru iOS 14” Facebook a recunoscut că noile caracteristici de confidențialitate ale Apple vor avea un impact puternic asupra sa și a partenerilor săi.

Problemele pentru Facebook și agenții săi de publicitate provin din faptul că iOS 14 semnalează sfârșitul colectării identificatorilor iPhone pentru advertiseri (IDFA), datorită măsurilor ferme ale Apple de a împiedica serviciile să urmărească persoanele în aplicații.

iOS 14 face ca urmărirea să fie opțională

Prin iOS 14, Apple solicită utilizatorilor să opteze activ pentru urmărirea reclamelor. Înainte de a fi urmărit, veți primi o notificare care spune: „x ar dori permisiunea de a vă urmări prin aplicații și site-uri web deținute de alte companii. Datele dumneavoastră vor fi utilizate pentru a vă livra anunțuri personalizate.” 
Apple vă va permite să alegeți între „Permiteți urmărirea” sau „Cereți aplicației să nu urmăriți”.
Facebook spune că acest lucru va avea un impact negativ asupra capacității companiilor de a se comercializa și de a genera bani prin intermediul anunțurilor.

Ca răspuns, Facebook a anunțat că nu va mai colecta IDFA pe propriile aplicații de pe dispozitivele iOS 14. Aceste modificări ale iOS 14 afectează Rețeaua de audiențe Facebook – rețeaua sa de publicitate în aplicație pentru aplicațiile mobile.

Într-un atac usturător la adresa rivalului Apple, Facebook spune: „În cele din urmă, în ciuda eforturilor noastre, actualizările Apple pot face Audience Network atât de ineficientă pe iOS 14 încât s-ar putea să nu aibă sens să o oferim pe iOS 14”.

Relația dintre Apple și Facebook a trecut din rău în mai rău

 
Facebook și-a continuat atacul asupra Apple în această săptămână, spunându-le agenției Reuters că Apple a respins încercarea sa de a le spune utilizatorilor că producătorul de iPhone va lua o reducere de 30% a vânzărilor într-o nouă funcție de evenimente online. Acest lucru, aparent, a forțat Facebook să elimine mesajul pentru a duce instrumentul către utilizatori.

Iar un articol BuzzFeed dă detalii despre cu CEO -ul Facebook, Mark Zuckerberg, a atacat Apple în această săptămână, numindu-i pe producătorii iPhone și App Store monopoliști și dăunători pentru clienți, în timpul unei întâlniri la nivel de companie.

Apple iOS 14 servește un nou val de confidențialitate utilizatorilor
 
Apple știe că utilizatorilor săi le pasă de securitate și confidențialitate, iar acest lucru s-a reflectat în toate campaniile sale de marketing de anul trecut. Într-o eră de colectare a datelor în masă, „ceea ce se întâmplă pe iPhone, rămâne pe iPhone,” este o propunere atractivă.

iOS 14 reduce urmărirea reclame și adăugă numeroase funcții de securitate și confidențialitate. De exemplu, pentru confidențialitatea locației, Apple oferă o nouă tehnologie care oferă un control mai bun asupra faptului dacă dezvăluiți locația exactă aplicațiilor și serviciilor. 

Jake Moore specialist în securitate cibernetică la ESET spune că Facebook „va trebui în curând să se gândească la diferite fluxuri de venituri în curs de pregătire pentru un nou val de utilizatori dornici de confidențialitate.”

„Indirect, Apple a zdruncinat dramatic modelul de afaceri al Facebook cu un nou accent pe confidențialitate”, explică Moore. “A creat un ,,knock on” efect pentru Facebook și alte întreprinderi din întreaga lume, care se bazează pe colectarea și schimbul de date- de multe ori fără știrea utilizatorilor.”

Cu toate acestea, el spune că iOS 14 este „probabil să forțeze oamenii să se gândească mai mult la riscurile legate de partajarea propriilor date și, în timp, să ajute la protejarea acestora”.

Nu există nicio îndoială că, caracteristicile de confidențialitate iOS 14 ale Apple sunt bune pentru utilizatori, dar există altceva care merită să fie știut. După cum subliniază Casey Newton de la Verge, în timp ce Apple nu este un mare jucător în publicitatea online, are propria afacere mică care personalizează reclamele afișate în App Store și pe Apple News în funcție de locul în care utilizatorii merg și de ceea ce fac în aplicațiile Apple.

„Compania aplică reguli separate pentru personalizarea proprie a reclamelor; pentru a renunța, utilizatorii trebuie să găsească o opțiune în setările iPhone”, scrie Newton.

Chiar si asa, iOS 14 este cu siguranță mai sigur și mai privat decât predecesorul său, și mai mult în aceste sens, decât orice alt sistem de operare mobil de pe piață.

 

Ultima oră
Pe aceeași temă