19.5 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriRomânia, după Polonia și Cehia la dezvoltarea comerțului electronic din centrul și...

România, după Polonia și Cehia la dezvoltarea comerțului electronic din centrul și estul UE

România are un procent consolidat de 3,17% din PIB generat din vânzarea online a bunurilor şi serviciilor (e-GDP), ocupând locul 3 în Europa Centrală şi de Est şi locul 12 la nivelul întregului continent european, potrivit Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), citând datele Raportului European E-commerce 2023, publicat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce.

Potrivit unui comunicat al ARMO, Ziua Naţională a Comerţului Electronic este marcată, începând din 2020, în fiecare an, la 15 octombrie, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

În ceea ce priveşte volumul vânzărilor în cadrul statelor membre UE, România ocupă tot locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia. Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune, fiind estimată o cifră de afaceri de aproximativ 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro în întreaga regiune.

Raportul European E-commerce 2023 evidenţiază că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine străine.

La nivel european, cele mai comandate produse online sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare (68% din produsele comandate online), urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi produse cosmetice sau de înfrumuseţare (27%).

ARMO mai arată că, potrivit unei cercetări realizate de INS asupra preţurilor din mediul online pe o perioadă de trei ani (2020-2023), acestea au înregistrat, în general, o evoluţie sub rata inflaţiei. În primăvara anului 2023, s-au observat scăderi semnificative la preţul produselor alimentare.

Perspectivele comerţului electronic vor fi discutate în detaliu pe 18 octombrie, într-un eveniment organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu ocazia Zilei Naţionale a Comerţului Electronic.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

ANPC, recomandări pentru 1 Mai. “Acordați o atenție deosebită aspectului produsului”

Avertizarea transmisă de către directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, este deosebit de importantă pentru consumatorii din România, în...

Măsurile și condițiile pentru votul cu urna specială la europarlamentare și locale

Biroul Electoral Central (BEC) a stabilit măsurile pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale la alegerile din data de 9 iunie, menţionând,...

Un tânăr în vârstă de 27 de ani a folosit bancnote false de 200 de euro în săli de jocuri electronice 

După ce un tânăr în vârstă de 27 de ani ar fi folosit bani falși (n.r. bancnote de 200 euro) pentru a se juca...
Ultima oră
Pe aceeași temă