„În data de 5 iulie 2018 am luat act despre decizia CNCF CFR SA de a atribui licitaţia pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara către Asocierea BRASIG, formată din Strabag-Swietelsky. Deşi Consorţiul din care facem parte (Asocierea RAILWORKS formată din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading ’98 şi Arcada) a fost anterior declarat admisibil şi s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract către asocierea clasată pe locul al treilea, preţul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare. Alstom îşi rezervă dreptul de a recurge la toate mijloacele pe care legea ni le pune la dispoziţie pentru a contesta această decizie, atât la nivel naţional, cât şi european”, se menţionează în comunicat.
„Analizând motivele deciziei invocate în comunicarea primită, am constatat faptul că se referă la starea de insolvenţă a unuia dintre partenerii noştri de consorţiu, deşi credem că acest lucru contravine atât legii insolvenţei cât şi legislaţiei naţionale şi europene în materie de achiziţii publice”, precizează Alstom.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag-Swietelsky câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara, se arată într-un comunicat transmis joi, 5 iulie, de administratorul infrastructurii feroviare.
Subsecţiunile Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara se află pe secţiunea Braşov-Sighişoara şi sunt o componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă comercială de 160 km/h.
Potrivit CFR SA, „oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag-Swietelsky a fost de 3,14 miliarde de lei fără TVA”, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi „la finalul perioadei legale de contestaţii”.
Conform contractului, vor fi efectuate lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară care includ terasamente, linii CF, consolidări de poduri şi podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linii de contact, sisteme de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii de termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare sau protecţia mediului.
Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara, în lungime totală de 86 de kilometri, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar durata de execuţie va fi de 48 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, a mai menţionat CFR SA.