11.1 C
București
marți, 26 octombrie 2021

România TV, amendată de CNA pentru acuzațiile făcute de Șoșoacă, Mihăescu și Vișan

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, cu amenzi de 10.000 de lei şi 5.000 de lei postul România TV din cauza unor afirmaţii „acuzatoare” făcute de Diana Şoşoacă, Mugur Mihăescu şi Gelu Vişan.

Joi, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a reclamaţiilor primite şi a decis să aplice postului România TV următoarele sancţiuni:

* amendă de 5.000 de lei pentru ediţia din 3 aprilie, ora 21,00 a emisiunii „Breaking News”, în cadrul căreia nu au fost respectate prevederile art. 64 alin. (1) lit. a), b) şi nici cele ale ale art 40 alin. (4) din Codul audiovizualului.

* amendă de 10.000 de lei pentru ediţia din 8 aprilie a emisiunii „Punctul culminant” şi pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri din 10 aprilie, la difuzarea cărora au fost încălcate prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum şi cele ale art. 64 alin. (1) lit. a), b) şi ale art 40 alin. (4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

Ambele propuneri au fost făcute de Mircea Toma, membru CNA.

Despre prima propunere, Mircea Toma a afirmat că „intervenţia doamnei Şoşoacă (senatorul Diana Şoşoacă n.r.) conţine nişte acuzaţii la adresa Poliţiei care ‘intermediază reţele de prostituţie, trafic de organe, copii'”.

„N-o opreşte nimeni, nu intervine nimeni, nu este cerut un punct de vedere al Ministerului de Interne. Mi se pare că este suficient de grav ca să propun 5.000 de lei”, a mai spus Mircea Toma.

Despre cea de-a doua propunere, Mircea Toma a arătat că „în cele două emisiuni, în fiecare dintre ele un invitat – Mugur Mihăescu, în prima, Gelu Vişan, în a doua – au făcut asocieri ale, probabil, unui actor politic, care sunt asociaţi cu regimuri naziste”.

„Sună aşa: ‘genocid, neomarxism, nazism'”, a precizat Toma.

De asemenea, la propunerea Dorinei Rusu, CNA a sancţionat România TV cu somaţie publică pentru încălcarea art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului în emisiunea „Sănătate curată”, ediţia din 10 aprilie.

CNA a mai hotărât revocarea somaţiei publice aplicate postului Antena 3 în şedinţa de miercuri pentru emisiunea „Subiectiv” din 18 martie.

Ultima oră
Pe aceeași temă