15.3 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăSpecialWiesmann cere FALIMENTUL. Producătorul auto german, gata să devină istorie!

Wiesmann cere FALIMENTUL. Producătorul auto german, gata să devină istorie!

Wiesmann este unul dintre cei mai cunoscuţi producători auto germani de maşini exotice. Cu toate acestea, deşi aflat la adăpostul unei industrii auto germane care părea intangibilă, Wiesmann a avut în ultimii ani o criză continuă, care a culminat cu retragerea fondatorilor în 2012, urmată acum de solicitarea de a intra sub protecţia legii falimentului, conform bloomberg.

Soarta Wiesmann este în acest moment una incertă, ea urmând să fie lăsată în mâinile curţii de apel din Münster, Germania, acolo unde a fost înregistrată cererea companiei de a intra sub protecţia legii falimentului. Deocamdată Rolf Haferkamp va rămâne în continuare CEO, urmând să se ocupe de restructurarea Wiesmann, cel mai probabil alături de administratorul desemnat de legislatorul german.

Nu se ştie ce direcţie va lua compania de acum înainte, în cazul în care nu va desfiinţată o dată cu achitarea datoriilor, însă un lucru este cert, semne care prevesteau un viitor subru pentru Wiesmann au apărut de mai multe vreme. 

Producătorul german, cu toate că a uimit mereu cu roadsterele sau coupeurile sale, nu a excelat la capitolul reînoire a flotei. Wiesmann este cunoscut în special pentru lansarea celor două modele ale sale GT şi MF, respectiv diferitele versiuni ale acestora. De-a lungul timpului Wiesmann începuse să contureze o tradiţie în folosirea motoarelor BMW pe modelele sale.

În situaţia în care se află compania, fondată în 1985, există de regulă două proceduri, fie se încearcă recuperarea datoriilor prin valorificarea bunurilor companiei, eventual se încearcă vânzarea ei, fie este desfiinţată şi vândută bucată cu bucată către diverşi agenţi economici. 

Wiesmann este un producător de nişă, vânzând până acum doar 1600 unităţi în scurta sa istorie, cu o cadenţă de circa 200 de maşini anual. Compania mai are în prezent 110 angajaţi, iar însă condiţiile economice de la ora actuală îi fac pe nemţi să nu mai poată ţine pasul cu piaţa.

Vremuri nefaste pentru producătorii auto de nişă

Wiesmann este al doilea nume al industriei auto specializată pe modele exotice care se află într-o situaţie fără scăpare, după ce anul trecut producătorul de maşini sport Artega, tot din Germania, a fost cumpărat, iar noii proprietari au decis sistarea producţiei.

Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management în Industria Auto, din cadrul universităţii germane din Bergisch Gladbach, este de părere că actualele vremuri prin trece piaţa auto sunt nefavorabile producătorilor de nişă. “De multe ori este un mix între scăderea vânzărilor, creşterea costurilor de producţie şi design, care duce la intrarea producătorilor în insolvenţă,’’ declară specialistul.  

Intrarea în insolvenţă a Artega, urmată acum de Wiesmann, este atipică pentru o industrie precum cea germană. La o scară mai mică, falimentul celor doi producători, pot da o explicaţie încercărilor producătorilor auto de maşini exclusiviste, care în mod normal îşi permit profituri foarte mari, să scadă cu orice preţ costurile şi să crească vânzările.

 

Cele mai citite

A început oficial campania electorală pentru alegerile europarlamentare și cele locale

Campania electorală pentru alegerile europarlamentare şi alegerile locale a început oficial astăzi şi se va încheia pe data de 8 iunie, la ora 7,00. Autoritatea...

Start la GRILLFEST, cel mai mare festival de barbeque din Europa!. PROGRAMUL COMPLET

Astăzi începe GRILLFEST, cel mai mare festival de barbeque din Europa, ce revoluționează cultura barbeque din România! Peste 50.000 de participanți sunt așteptați pe...

Atalanta – Leverkusen, în finala Europa League! Nemții continuă seria meciurilor fără înfrângere, după un gol în prelungiri

Finala din acest an a Europa League le va pune față în față pe Atalanta Bergamo şi Bayer Leverkusen, după rezultatele înregistrate joi seară...
Ultima oră
Pe aceeași temă