20.7 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialWiesmann cere FALIMENTUL. Producătorul auto german, gata să devină istorie!

Wiesmann cere FALIMENTUL. Producătorul auto german, gata să devină istorie!

Wiesmann este unul dintre cei mai cunoscuţi producători auto germani de maşini exotice. Cu toate acestea, deşi aflat la adăpostul unei industrii auto germane care părea intangibilă, Wiesmann a avut în ultimii ani o criză continuă, care a culminat cu retragerea fondatorilor în 2012, urmată acum de solicitarea de a intra sub protecţia legii falimentului, conform bloomberg.

Soarta Wiesmann este în acest moment una incertă, ea urmând să fie lăsată în mâinile curţii de apel din Münster, Germania, acolo unde a fost înregistrată cererea companiei de a intra sub protecţia legii falimentului. Deocamdată Rolf Haferkamp va rămâne în continuare CEO, urmând să se ocupe de restructurarea Wiesmann, cel mai probabil alături de administratorul desemnat de legislatorul german.

Nu se ştie ce direcţie va lua compania de acum înainte, în cazul în care nu va desfiinţată o dată cu achitarea datoriilor, însă un lucru este cert, semne care prevesteau un viitor subru pentru Wiesmann au apărut de mai multe vreme. 

Producătorul german, cu toate că a uimit mereu cu roadsterele sau coupeurile sale, nu a excelat la capitolul reînoire a flotei. Wiesmann este cunoscut în special pentru lansarea celor două modele ale sale GT şi MF, respectiv diferitele versiuni ale acestora. De-a lungul timpului Wiesmann începuse să contureze o tradiţie în folosirea motoarelor BMW pe modelele sale.

În situaţia în care se află compania, fondată în 1985, există de regulă două proceduri, fie se încearcă recuperarea datoriilor prin valorificarea bunurilor companiei, eventual se încearcă vânzarea ei, fie este desfiinţată şi vândută bucată cu bucată către diverşi agenţi economici. 

Wiesmann este un producător de nişă, vânzând până acum doar 1600 unităţi în scurta sa istorie, cu o cadenţă de circa 200 de maşini anual. Compania mai are în prezent 110 angajaţi, iar însă condiţiile economice de la ora actuală îi fac pe nemţi să nu mai poată ţine pasul cu piaţa.

Vremuri nefaste pentru producătorii auto de nişă

Wiesmann este al doilea nume al industriei auto specializată pe modele exotice care se află într-o situaţie fără scăpare, după ce anul trecut producătorul de maşini sport Artega, tot din Germania, a fost cumpărat, iar noii proprietari au decis sistarea producţiei.

Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management în Industria Auto, din cadrul universităţii germane din Bergisch Gladbach, este de părere că actualele vremuri prin trece piaţa auto sunt nefavorabile producătorilor de nişă. “De multe ori este un mix între scăderea vânzărilor, creşterea costurilor de producţie şi design, care duce la intrarea producătorilor în insolvenţă,’’ declară specialistul.  

Intrarea în insolvenţă a Artega, urmată acum de Wiesmann, este atipică pentru o industrie precum cea germană. La o scară mai mică, falimentul celor doi producători, pot da o explicaţie încercărilor producătorilor auto de maşini exclusiviste, care în mod normal îşi permit profituri foarte mari, să scadă cu orice preţ costurile şi să crească vânzările.

 

Cele mai citite

Un tânăr în vârstă de 27 de ani a folosit bancnote false de 200 de euro în săli de jocuri electronice 

După ce un tânăr în vârstă de 27 de ani ar fi folosit bani falși (n.r. bancnote de 200 euro) pentru a se juca...

Poliția se așteaptă la valori mari de trafic spre munte și spre mare

Centrul Infotrafic a transmis că valorile de trafic ar putea să crească în principal pe cele două drumuri naţionale cu staţiuni montane intens circulate...

Europarlamentarul Ramona Strugariu va candida la funcția de primar în Cluj-Napoca

Eurodeputata Ramona Strugariu, copreşedinte REPER, şi-a lansat, sâmbătă, candidatura la funcţia de primar al municipiului Cluj-Napoca, conform agerpres.ro. "Am intrat în politică tocmai ca să...
Ultima oră
Pe aceeași temă