18.4 C
București
joi, 23 mai 2024
AcasăSpecialMinistrul Educației susține că viitorii profesori sunt slab pregătiți

Ministrul Educației susține că viitorii profesori sunt slab pregătiți

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, susține că pregătirea viitorilor profesori este precară, astfel că este nevoie introducerea unor noi module de formare profesională, potrivit Mediafax.

„Deşi avem un modul de pregătire psihopedagogică în momentul acesta, pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este precară. Toţi spunem că vom avea în viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu şcolile din România dacă nu insistăm asupra unei pregătiri adecvate şi pentru o formare adecvată pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltării şi a progresului şi a obţinerii unei şcoli de calitate în România”, a declarat ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, în cadrul unui eveniment organizat de Coaliţia pentru Educaţie.

Coaliţia pentru Educaţie a demarat o audiere publică, în care a implicat specialişti în ştiinţele educaţiei, pentru a întocmi un raport naţional menit să stabilească dacă pregătirea iniţială a dascălilor ar trebui făcută în cadrul unui masterat didactic, sau în cadrul unui modul psihopedagogic cu o durată mai mare decât cea actuală. Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, spune că ambele variante sunt necesare în acest moment, dar aşteaptă rezultatele raportului pentru a stabili pe care o va susţine.

„E o discuţie de mai mulţi ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupă de formarea iniţială a profesorilor. Discuţia e axată pe următoarea întrbare: vom organiza formarea iniţială a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structură de model psiho-pedagogică pe o perioadă mai lungă de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie să vede care sunt concuziile raportului. Apoi o să fie o perioadă de tranziţie, până când se vor stabiliza chestiunile acestea şi sub o formulă juridică adecvată, o perioadă de tranziţie în care să poată fi acceptate aceste formule alternative”, a spus Mircea Dumitru.

În cadrul aceluiaşi eveniment şi Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educaţie al Administraţiei Prezidenţiale, a precizat că în ultima perioadă România tot mai puţini sunt cei care îmbrăţişează profesia de dascăl. „Concurenţa pentru a deveni profesor nu a fost extraordinară în ultima vreme, de aceea, formarea trebuie să fie un sprijin pentru creşterea acestei concurenţe în a intra în sistemul didactic, nu o formă de a opri şi puţinii candidaţi pe care îi avem în acest moment”, a precizat Ligia Deca.

Concluziile preliminare ale raportului arată, printre altele, că viitoarele politici şi programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie constituite astfel încât să asigure o dublă specializare, stagii de practică în şcoli, o pregătire specializată conform cu vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul şi, nu în ultimul rând, aceste programe de pregătire să fie finanţate de la bugetul de stat în funcţie de nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar.

Cele mai citite

Modificări la recunoașterea cursurilor din străinătate

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin privind modul de echivalare a cursurilor efectuate în străinătate și lista persoanelor care...

Erika Isac, artista care a semnalat pericolul asupra femeilor, prezintă acum un serviciu de localizare online

Erika Isac, artistă extrem de cunoscută după ce a semnalat riscurile asupra femeilor, prezintă acum un serviciu de localizare online, dedicat siguranței femeilor. Serviciul #GETHOMESAFE...

Guvernul are nou proces la Curtea de arbitraj de la Washington. Bulgarii de la Euroins cer despăgubiri de 500 milioane de euro

Eurohold Bulgaria AD (Eurohold) și Euroins Insurance Group AD (EIG) au depus oficial o Cerere de Arbitraj împotriva Guvernului României, la Centrul Internațional de Soluționare a...
Ultima oră
Pe aceeași temă