15.5 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăEconomieCele patru genuri de comportament în pandemie

Cele patru genuri de comportament în pandemie

Aceste categorii comportamentale pot fi sintetizate plastic, în câteva cuvinte, astfel: 1. „Redu drastic cheltuielile”; 2. „Păstrează-ți calmul și cheltuie”; 3. „Economisește și fă stocuri”; 4. „Hibernează și cheltuie”.

Conform primei ediţii a studiului EY Future Consumer Index, consumatorii ce se încadrează în segmentul „Redu drastic” (27,3%) cheltuie mai puțin, pentru că pandemia le afectează mai dur statutul profesional.

Acești consumatori au în general peste 45 de ani. Sunt cei mai afectați profesional. Activitatea a aproape un sfert dintre ei a fost suspendată temporar sau permanent.

78% fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră marca produsului mult mai puțin importantă în contextul actual.

„Cei mai afectaţi profesional sunt consumatorii de peste 45 de ani, dintre care un sfert au activitatea suspendată temporar sau permanent.” studiu EY Future Consumer Index

Cei din grupa „Păstrează-ți calmul și cheltuie” (26,2%) nu și-au schimbat obiceiurile de consum, nu se consideră direct afectați de pandemie și nu-și modifică obiceiurile comerciale. 21% dintre ei cheltuie mai mult pe produse de băcănie, iar 18% mai puțin.

Cei mai mulți (35,1%) sunt din categoria „Economisește și fă stocuri”, sunt pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul. Sunt cei mai îngrijoraţi de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung.

Peste o treime (36%) cheltuie mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea dau mai puțini bani pe îmbrăcăminte (72%) și produse pentru timpul liber (85%).

 

Cei patru apostoli pot fi cinci

Cei ce acţionează după dictonul „Hibernează și cheltuie” (11,4%) cheltuie cel mai mult. Sunt în vârstă de 18-44 de ani şi sunt cei mai preocupați de impactul pandemiei.

Totuşi, doar 40% au declarat că fac mai rar cumpărături. 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, dar 46% au declarat că marca e acum mai importantă.

Cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci, la atenuarea crizei. În timp, majoritatea celor din segmentul „Economisește și fă stocuri” vor migra de exemplu către noi segmente: „Păstrează moderația” și „Extravagant prudent”.

Cele mai citite

Iga Swiatek şi Arina Sabalenka se vor duela în finala turneului de la Madrid

La fel ca anul trecut, finala turneului WTA 1000 de la Madrid le va pune față în față pe poloneza Iga Swiatek şi belarusa...

Clienții români ai armatei private a Lukoil

Rușii de la Lukoil desfășoară în România o ”armată privată” mascată sub forma unei companii de protecție și pază, Traun Guard HMS, fostă...

Germania și aliații acuză Rusia de atacuri cibernetice de amploare

Germania a acuzat Rusia că a lansat atacuri cibernetice asupra firmelor sale de apărare și aerospațiale, precum și asupra unor ținte din alte țări,...
Ultima oră
Pe aceeași temă