21.6 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialCriza înmulțește covrigăriile

Criza înmulțește covrigăriile

Efectele crizei par să se reflecte şi în schim­barea meni­ului zilnic al gălățenilor, locul prânzului fiind adjudecat de tradiționalul covrig. În “Țiglina”, principalul vad comercial al Galațiului, se dezvoltaseră în ultimii ani activități profitabile bazate pe luatul mesei în oraş. Restaurantele aveau oferte pentru prânz, cu ciorbă şi felul 2, la 11-15 lei, iar fast food-urile şi pizzeriile invadaseră zona. Dar, o dată cu adâncirea crizei, din lipsă de clienți, majoritatea restaurantelor şi-au anulat ofertele, iar fast food-urile au introdus în gama de produse gogoşile, care  au câştigat mai mulți adepți decât shaorma. Mai nou, zona a fost invadată de “covrigării”. În locul magazi­nului de încălțăminte “Nice Price” a apărut o simigerie. La câțiva metri, locul unei patiserii a fost luat de altă simigerie. Re­orientarea către covrigii cu mac sau susan a fost efectuată şi de firma “Full House”, care deține în zonă o pizzerie şi o cofetărie. Spa­țiul cofetăriei a fost redus la jumătate, pentru a face loc simigeriei, la care lucrează opt brutari şi vânzătoare, cât au pizzeria şi co­­fetăria la un loc. Toată ziua, în fața simigeriilor sunt cozi mari, de 5-15 persoane, dar noutatea e că nu se mai mănâncă covrigi doar dimineața, ci şi seara. Mulți îşi iau, în drum spre casă, o sforicică cu câțiva covrigi calzi, care intră probabil în meniul cinei. 

 

Gălățenii au început să consume covrigi, în perioadă de criză, mai ales din cauza prețului mic al acestui aliment. Un covrig costă 30-50 de bani, iar 2-3 covrigi suplinesc cu brio felia de pizza sau o shaorma, care costă de câteva ori mai mult. Faptul că avem de-a face cu un „consum de criză” este su-gerat de schimbările intervenite, pentru că, dacă până acum principala categorie de cumpărători erau elevii, iar perioada de vârf a vânzărilor era dimineața, acum grupul de consumatori s-a extins în toate categoriile de vârstă, iar, mai nou, covrigii se vând destul de bine şi seara. Producția de covrigi este o afacere bună la vremuri de criză şi din punctul de vedere al investito-rului. Un cuptor de 500 de covrigi/oră costă 5.725 euro, o masă de modelat costă 1.073 lei, iar o baie pentru opăritul covrigilor de 20 l costă 910 euro. Materia primă, făina, este ieftină şi la 2 lei investiți, se încasează 10 lei pe produsele vândute. Scăzând energia, salariile, impozitele, chiria, rămâne un profit net consistent .

Cele mai citite

Universitatea Craiova – „U” Cluj, în finala barajului pentru Conference League. „Șepcile Roșii” au învins Oțelul

Ultima echipă care va reprezenta România în cupele europene se va decide dintre Universitatea Cluj și Universitatea Craiova, după ce formația antrenată de Ioan...

Ecuație rezolvată în Liga 1! CFR Cluj, vicecampioană, Universitatea Craiova termină pe locul 3

CFR Cluj e noua vicecampioană a României, în timp ce Universitatea Craiova a terminat pe ultima poziție a podiumului Ligii 1, după rezultatele înregistrate...

Mircea Geoană susține că sistemul de vot din România este cel mai primitiv din Europa

Sâmbătă, la Congresul Studenților din România, desfășurat la Palatul Parlamentului, secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a făcut o declarație tranșantă privind sistemul...
Ultima oră
Pe aceeași temă