Autoritățile din Argeş vor să declare doliu județean pe 20 decembrie, când va fi înmormântat Constantin Stroe

de Mara Ivanov , 18 decembrie 2016 - stire actualizata la ora 18:36, 18 decembrie 2016
Autoritățile din Argeş vor să declare doliu județean pe 20 decembrie, când va fi înmormântat Constantin Stroe

Autoritățile din Argeș intenționează să declare doliu județean pe 20 decembrie, când urmează să fie înmormântat fostul director general al Dacia, Constantin Stroe, decedat în urma unui atac cerebral suferit la sfârșitul lunii noiembrie.

"Luni, în cadrul ședinței Consiliului Județean Argeș, președintele Dan Manu va propune ca ziua de marți, 20.12.2016, ziua funeraliilor celui care a fost dr. ing. Constantin Stroe, să fie declarată zi de doliu județean", se precizează într-un comunicat transmis duminică de Biroul de presă al CJ Argeș.

Conducerea CJ Argeș a deplâns, într-un mesaj transmis anterior, decesul fostului director general al Dacia, Constantin Stroe.

"Om de o inestimabilă valoare, Constantin Stroe s-a confundat pe tot parcursul vieții cu destinele automobilului românesc și implicit cu cel al județului Argeș. Cetățean de onoare al Argeșului și membru al Comitetului de Excelență al județului, Constantin Stroe a reprezentat cu mândrie și onoare Argeșul, atât în țară, cât și peste hotare. Fost director general al Uzinei Dacia, Constantin Stroe a fost pe tot parcursul vieții un exemplu demn de urmat pentru toți colaboratorii și nu numai. Doctor în științe tehnice, decorat de către statul român cu Ordinul Național Serviciul Credincios în grad de Cavaler și  decorat de către statul francez cu distincția Cavaler al Ordinului Național al Legiunii de Onoare, Constantin Stroe a fost cel care a dus marca Dacia la stadiul de perfecțiune și a făcut ca numele județului Argeș să fie rostit cu respect în întreaga lume", se arată într-un comunicat al CJ Argeș.

Constantin Stroe s-a născut pe 24 martie 1942 la Hulubești, în județul Dâmbovița.

În 1967, după ce a absolvit Universitatea Politehnica București, Facultatea Tehnologia Construcțiilor de Mașini, s-a angajat ca inginer la uzina Mecanică Teleajen. Un an mai târziu s-a alăturat nou-înființatei Întreprinderi de Autoturisme Pitești, unde a fost pe rând, inginer, șef Secție și inginer Șef Fabrică.

În anul 1982 a devenit director Tehnic al Centralei Industriale de Autoturisme Pitești, iar în 1989 a preluat responsabilitățile de director al Întreprinderii de Autoturisme Timișoara.

Timp de 12 ani, din februarie 1990 până în septembrie 2002, a ocupat poziția de director general al Automobile Dacia. În paralel, a reprezentat industria românească de profil ca președinte, apoi director general al ACAROM, membru în Consiliul Director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) și membru in comitetul Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Ulterior, Constantin Stroe a fost vice-președinte al consiliilor de administrație de la Automobile Dacia și Renault Technologie Roumanie.

Comentarii

  • Dacia o masina de tot rahatul!

    19 decembrie 2016 8:49

    francezii ne-au dat o masina si ,,specialistii'' au transformat-o lntr-o rabla de tot rasul Primele msini cu piese frantuzesti rezistu pana la 500.ooo km . Dupa ce s-u fabricat cu piese romanesti , a devenit o caricatura si o rusine tehnica ? Romanii au primit mura-n gura , nu trebuiau decat sa aduca imbunatatiri sa scoata modele noi cautate si apreciate inafara ! N-au fost capabili ! Din 1965 si pana in '90 au fost promotii de mii de ingineri .Pana n-au venit francezii din nou nu s-a facut ncio masina demna de fi numita masina ! Este adevarat ca si comunismul a avut un rol decisiv nu se facea nimic fara indicatiile cuplului de analfabeti impuscati .

    raspunde comentariului
  • Lucian

    18 decembrie 2016 23:12

    Masina Dacia era simbol national. Amintiri placute pt. ca sunt asociate cu familia, prietenii in rest, o masina slaba calitativ. A avut norocul pietei romanesti de dupa revolutie pt. ca a continuat sa fie ieftina .Dl. Stroe bineinteles ca e jelit de cei care au beneficiat de pe urma lui, mal ales acum de sarbatori cand cadourile lui a fabricii atingea pe toti cu oarecare functie - inclusiv pe domnii ziaristi locali si nu numai

    raspunde comentariului
  • epitaf

    18 decembrie 2016 19:53

    Cine muyka dr acu' a fost papagalul ăsta ceaușizd, de vor regățenii lui să-i facă funeralii națioanale ? "Simbolul mașinii Dacia", ați zis altundeva ? ...da' ce, a fost eleronul ce-i ținea mașinii roțile din spate pă pământ, să nu zboare dîn cauza vitezei ? "Simbolul mașinii Dacia" a fost CEAȘKĂ ! ...el a decis înființarea fabricii acolo - la 70 dă kilometri de bordeiul unde s-a născut el lângă javrra familiei lui kumane - pe un model franțuzesc ales de cei dă la BukaIe dîn jurul lui care au fost mai importanți pentru istoria automobilului lu' meșteru' Manoli decât ăsta de care se face atât tam-tam acum și care s-a trezit într-o investiție gata-făcută. Ceașkă i-a scos din neoliticul agrar pă nespălații ăia dîn Argeși, care acum în mileniul al III-lea își trimit bebelușii la 2 metri sub pământ fiindcă nu-s în stare să se spele pe mâini. Stroe ăsta a fost director și la fabrica "Lăstun" implantată dă dăștepții dă olteniși a' lu' Ceașkă la Timișoara, pentru imigranții cu papornițe trimiși dă Ceașkă acolo cu Trenurili Foamei, și am văzut personal în '89 ce "erea" pe-acolo - DEBANDADĂ OLTENEASCĂ totală, dezordine, mașinile ce le scoteau erau de-tot-căcatu', da' raportărili oltenești "ereau" minunate ! ...așa că mai lăsați-ne cu ăsta. Au fost SUTE de directori în Rrromînika care și-au apărat întreprinderile proprietate de stat și s-au străduit să nu le lase să moară economic, și nimeni nu a pomenit vreodată despre ei ! ...n-a fost numai ăsta. Pă ăsta franțujii l-au păstrat când au cumpărat fabrica pentru că el era garanția că vor avea intrare liberă la fanarioții ceșkijdi dă la BukaIe,în guverne și minstere ! Arătați-mi eleronul cu ce și-a luat ăsta doftoratu'... Sau poate că a inventatără motorul Otto ce funcționa cu apă, și nu știm noi...

    raspunde comentariului
    • Un român care a avut Dacia

      18 decembrie 2016 22:22

      Nepoate ești mai prost decât prevede legea!

      raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design