Păianjenii pot zbura sute de kilometri cu ajutorul electricităţii

Oamenii de ştiinţă confirmă teoria lui Charles Darwin pe care acesta nu a reuşit să o dovedească niciodată şi rezolvă un mister vechi de secole.

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 14.07.2018 - 17:38

Prin intermediul câmpului electric artificial, fizicienii Erica Morley şi Daniel Robert din cadrul Universităţii din Bristol au demonstrat că păianjenii pot utiliza curenţii electrici pentru a „zbura“. Cei doi oameni de ştiinţă englezi au capturat păianjeni din specia Erigone şi au demarat un experiment pentru a observa dacă teoria lui Darwin este adevărată. Concluzia? Propulsia electrostatică poate explica această capacitate a insectelor de a se „balona“ în aer.

Aflat pe mare în barcă, celebrul autorul al teoriei evoluţioniste nota în jurnalul său pe 31 octombrie 1832 că vasul a fost invadat de mii de păianjeni roşii, care au zburat de la o distanţă de peste 100 de kilometri de ţărmul argentinian şi era surprins de modul în care aceste mici insecte şi-au început excursiile aeriene. Stupoarea sa era cu atât mai mare cu cât păianjenii nu aveau aripi să zboare şi, în cele din urmă, a considerat că aceştia au ajuns pe vapor purtaţi de vânt, fiind direcţionaţi de un câmp electric artificial făcut de frecarea dintre pânzele lor de mătase şi a părului sensorial dintre ghearele din vârful picioarelor, poziţionându-se cu abdomenul înspre cer.

Păianjenii pot simți câmpul electromagnetic al Terrei

În mod spectaculos, cercetătorii americani au demonstrat că acest lucru a fost posibil în condiţiile în care păianjenii s-au lansat în „zbor“ datorită capacităţii acestora de a simţi câmpul electromagnetic al Terrei.

Fizicienii susţin că forţa de propulsie în aer poate fi mărită cu ajutorul plantelor sau a ierbii, de pildă, care sunt încărcate negativ, fiind geostatice. Zilnic, pe mapamond au loc în jur de 40.000 de furtuni, care transformă atmosfera planetei într-un uriaş circuit electric. Într-o zi însorită în aer există o tensiune de 100 de volţi la fiecare metru deasupra pământului, iar în condiţii de instabilitate atmosferică se poate ajunge chiar şi la o tensiune de zeci de mii de volţi pe metru.

"Atunci când ne gândim la animale ce sunt transportate de aer, de obicei nu ne gândim şi la aceste insecte. Însă artropodele fără aripi au fost descoperite la 4 kilometri depărtare de sol, dispersate pe sute de kilometri.“(Erica Morley, cercetătoare la Universitatea din Bristol)

Insectele utilizează electricitatea atmosferică, reprezentată de un circuit electric aflat între Pământ şi ionosferă, pentru a pluti în aer. Prezenţa furtunilor cu fulgere este extrem de importantă, deoarece acţionează ca o baterie pentru câmpul electric atmosferic.

Comentarii