13.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSportDiscuții pentru un nou logo al României: Frunza Elenei Udrea ar putea...

Discuții pentru un nou logo al României: Frunza Elenei Udrea ar putea fi înlocuită cu o oaie. Udrea:Nu ar trebui să ne dăm cu părerea. Dobre vine cu noi explicații

UPDATE 13.06: Fostul preşedinte Traian Băsescu a reacţionat, marți, pe Facebook. „Ministrul Turismului s-ar gândi să schimbe brandul de ţară pentru turism. Foarte bine, este oricând loc de mai bine. Problema este că ministrul ar vrea să fim reprezentaţi de Mioriţa, o baladă tristă, adică de o oaie sau eventual de cei trei ciobani care se omoară între ei. Sunt convins că, dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat", a spus Băsescu. 


12.12: Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, întrucât România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene.

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale? Este o discuţie principială pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, care o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (…). Brandul de ţară nu se poate schimba până în 2020”, a afirmat Mircea Titus Dobre, la Parlament, potrivit News.ro.


10.49: Elena Udrea, ministru al Turismului în perioada în care s-a realizat actualul brand turistic al României, a criticat ideea înlocuirii frunzei cu o oaie.

„Brandul acesta turistic, care a fost finanțat din fonduri europene și care, după mine, a fost un succes, a avut ca perioadă de promovare obligatorie 5 ani de zile. Acum nu e obligatoriu să-l schimbi după 5 ani, ci doar nu aveai voie să-l schimbi după 5 ani. Dacă se găsește ceva mai bun, nu e o problemă să fie schimbat. Dacă nu găsim ceva mai bun, atunci nu are rost. Îl schimbăm doar așa că vrem să venim cu altceva? Ca să ajungem la brandul turistic „Romania, explore de Carpathian garden” au muncit sute de oameni, să facă studii, să facă cercetări în țară, în afara țării, a muncit o firmă specializată care a venit, a propus spre analiză turiștilor selectați din întreaga lume. Nu a fost așa că cineva a inventat brandul și logo-ul acela cu frunza. Dacă se vrea neapărat înlocuirea actualului brand, cred că ar trebui făcute niște studii specializate, nu ne dăm cu părerea. Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec… Cred că putem mai mult de atât”, a declarat Elena Udrea pentru stiripesurse.ro.

 

Ea a continuat precizând că „nu este bine pentru imaginea României” să propună fiecare „ce îi trece prin cap”.

„Nici frunza nu a fost ideea mea. Nu am pretenția că mă pricep la logo-uri, la simboluri, la branduri. Cred că ar trebui lăsați cei care se pricep. Dacă ne dăm toți cu părerea, fiecare vine că a văzut în curtea bunicului o găină, că nu știu ce animal domestic a iubit în copilărie. Dacă propunem fiecare ce ne trece prin cap cred că nu va fi bine pentru imaginea României. Dacă se dorește schimbarea acestui brand, care a fost realmente de succes și premiat peste tot, cel puțin în vremea în care îl prezentam noi pe la târgurile internaționale, atunci se poate încerca o formulă verificată din punct de vedere profesionist, de specialiști în domeniu și se poate veni cu o propunere mai bună decât cea actuală. Nu susține nimeni că e cea mai bună, se poate și mai bine, dar eu zic să încercăm cu specialiști, nu așa cu toți diletanții care își dau cu părerea.”


Ministrul Turismului, Mircea Dobre, dorește înlocuirea frunzei – brandul turistic al României propus de Elena Udrea -, cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița, scrie Profit.ro.

Pe de altă parte, agențiile de turism critică propunerea, pe motiv că există probleme mai importante care necesită o rezolvare.

Mai mult de atât, ei cred că legenda Mioriței este pesimistă, iar oaia, ca animal, este percepută ca fiind supusă, astfel că asocierea ar fi neinspirată, mai scrie sursa citată.

Propunerea a fost anunțată la Consiliul Consultativ de săptămâna trecută.

Citiți textul integral aici.

Cele mai citite

FC Barcelona și-a „betonat” poziția secundă în Spania, după victoria cu „lanterna roșie” Almeria

FC Barcelona și-a consolidat poziția secundă în La Liga, după ce s-a impus cu scorul de 2-0 în deplasarea de la Almeria, în etapa...

Emilia Corbu, noua campioană naţională individuală la floretă

Scrimera Emilia Corbu, legitimată la CS Rapid Bucureşti, este noua campioană naţională individuală la floretă după ce a învins-o în finală pe Rebeca Cândescu,...

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...
Ultima oră
Pe aceeași temă